شناسهٔ خبر: 43499686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلنگ ۹۲ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در بویین زهرا به زمین زده شد

قزوین - ایرنا - کلنگ احداث ۹۲ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در بویین زهرا، به عنوان نخستین شهرستان استان قزوین در اجرای این پروژه به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

اصغر گونجی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز طرح اقدام ملی مسکن، ۷۲۶ متقاضی در شهرستان بویین زهرا اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد، ۳۱۵ نفر حایز شرایط دریافت مسکن تشخیص داده شدند و از این میان نیز ۷۷ متقاضی اقدام به واریز وجه اولیه کردند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان، ۲۳ قطعه زمین ۱۹۰ متری برای احداث ۹۲ واحد مسکونی در این شهرستان تعیین و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

گونجی یادآور شد: با توجه به اینکه پروانه‌های صدور ساخت این پروژه از سوی شهرداری بویین‌زهرا در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته آینده عملیات ساخت واحدهای یاد شده که برای هر قطعه زمین چهار طبقه روی پیلوت طراحی شده، آغاز شود.

این مسوول تصریح کرد: آورده اولیه هر متقاضی در این مرحله ۴۰۰ میلیون ریال بوده که همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه، تسهیلات بانکی نیز به آن تزریق خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین مدت زمان اجرای پروژه و واگذاری واحدها به متقاضیان را ۱۸ ماه اعلام و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در خصوص ادامه اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شهرستان آبیک در اولویت بعدی این طرح قرار دارد.

در این مراسم، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و شهردار بویین زهرا نیز حضور داشتند.

۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین پیش بینی شده که عملیات احداث این پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

نظر شما