شناسهٔ خبر: 43499637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مصطفی مرادی: باشگاههای ورزشی استان سمنان از کسب و کارهای پرزیان ایام کرونا هستند

نشست صمیمی خجسته پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با روسای هیاتهای ورزشی استان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ مصطفی مرادی در نشست صمیمی دکتر خجسته پور معاون محترم سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با روسای هیاتهای ورزشی استان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت:دیدار روسای هیئت های ورزشی با مدیران ارشد استان ، یکی از انتظارات ورزشکاران و روسای هیئت های ورزشی استان است که به حمدلله شاهد برگزاری این نشست صمیمانه در هفته تربیت بدنی می باشیم .

وی افزود: از دکتر خجسته پور ، به عنوان یک ورزشکاررشته باستانی و یکی از حامیان ورزش در استان ، به واسطه ی تشکیل این جلسه قدردانی نموده و امیدواریم با مساعدت ایشان بتوانیم بخشی از مشکلات ورزشی استان را حل و فصل نماییم .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به این که توسعه ورزش استان و حل مشکلات آن جز با عزم و اراده راسخ و مطالبه ی عمومی و وحدت نظر در سطح مسئولان استان امکان پذیر نمی باشد افزود:اگر نتوانیم هماهنگی فرا بخشی داشته باشیم ، اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر نیست مشکلات را حل و فصل نماید و هماهنگی بین بخشی مستلزم ورود جدی مسئولان است و امیدواریم که با همدلی و وفاق بتوانیم مشکلات را به سرانجام برسانیم .

مرادی تصریح کرد: تشکیل شورای ورزش همگانی استان آغازی مناسب بر روند جدید اداره کل ورزش و جوانان استان بود که با مساعدت دکتر خجسته پور در هفته گذشته به انجام رسید و امید آن داریم این گونه جلسات با دستور کار مشخص و مصوبات شفاف بتواند در گره گشایی از ورزش استان موثر واقع گردد .

وی افزود: ورزش در استان سمنان در سه حوزه ی بانوان ، حرفه ای و همچنین همگانی ، روستایی فعال بوده و اقدامات مناسبی نیز تا کنون به انجام رسیده است .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به پیش تازی بانوان بر آقایان در حوزه ورزش و کسب مدال در سطوح مختلف در استان سمنان اشاره کرد و گفت: پیشتازی بانوان در امر ورزش در استان سمنان فرصت مناسبی است تا علاوه بر تلاش در جهت حفظ این موفقیت بتوانیم در جهت توسعه و ارتقاء آن نیز گام برداریم.

وی مهمترین اولویت مدیران ورزش و جوانان استان ، بسط و توسعه ی ورزش همگانی در دوران کرونا نام برد و اظهارداشت :باید تلاش نماییم تا به دنبال شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن و قرنطینه های خانگی مرتبط با این بیماری ، ورزش را به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از بیماری ها ارائه نموده و بخشی از شور و نشاط از دست رفته ی دوران کرونا را جبران نماییم .

وی افزود:برگزاری پویش و چالشهای مختلف در حوزه ورزش همگانی از جمله اقدامات مثبت و مطلوب انجام شده در وضعیت کرونایی فعلی می باشد که بحمدلله با توان و قدرت بسیار خوب در سطح استان در حال انجام است .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به توسعه ی ورزش ادارات و برگزاری برنامه های ورزش صبحگاهی کارکنان دولت ، تحت عنوان یک صبح با نشاط را از دیگر اقدامات جدید اداره کل ورزش و جوانان استان نام برد و ابراز داشت: خوشبختانه از روز گذشته با برگزاری این برنامه در استانداری سمنان رسما آغاز شده و متعاقب آن در ادارات و ارگانهای مختلف با همکاری و مساعدت مدیران استان برگزار خواهد شد .
وی در ادامه افزود: توسعه و تجهیز خانه های ورزش روستایی از دیگر اقدامات و برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان است که تا کنون ۱۳۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان به بهره برداری رسیده و تلاش داریم تا پایان سال جاری این عدد را به ۱۶۰ خانه ورزش روستایی افزایش دهیم و در همین راستا ۲۰ خانه ورزش روستایی در هفته تربیت بدنی امسال در سطح استان سمنان افتتاح خواهد شد .
مرادی به آسیب های وارد شده به ورزش قهرمانی کشور و استان بدلیل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در اوضاع حساس و بحرانی کرونا باید تلاش نماییم تا علاوه بر حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران حرفه ای استان به گونه ای برنامه ریزی نماییم که از این قشر پر تلاش و ممتاز استان نیز با ارائه بسته های حمایتی ، پشتیبانی گردد .

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت:
در مقوله ی کرونا یکی از قشرهایی که بیشترین آسیب و خسارات را متحمل شدند مربیان و باشگاه داران استان می باشند که امیدواریم با ارائه تسهیلات و خدمات ویژه از این عزیزان نیز حمایت لازم صورت گیرد .
وی لازمه ی انجام استعداد یابی ورزشی همکاری و مساعدت مدیران دانشگاهها و ادارات دانست و تصریح کرد:دستگاههای دولتی رابطین ورزشی خود را جهت توسعه ی ورزش کارکنان به اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان معرفی نمایند .
مصطفی مرادی در پایان افزود:: به منظور انجام چابک سازی در ورزش استان به دنبال اصلاح برخی فرآیندهای ورزشی و تغییر رویه های معمول هستیم و امیدواریم با این اقدامات شاهد ریل گذاری صحیح در ورزش استان و توسعه ی آن باشیم .

نظر شما