شناسهٔ خبر: 43499392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهمیه آرد نانوایی‌های مشهد افزایش می‌یابد

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: تقاضای افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های این کلانشهر پس از بررسی سرانه جمعیت منطقه، پذیرفته شده است و سهمیه آنان افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شکوه میرشاهی معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهدگفت: کمبود آرد در برخی نانوایی‌های مشهد ممکن است به خاطر افزایش جمعیت منطقه نانوایی روی داده باشد که با تمهیدات اندیشیده شده سهمیه آرد این واحد‌های صنفی افزایش می‌یابد.

او افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ خبازی این شهرستان وجود ندارد و حواله آرد آبان ماه در مشهد نیز برخلاف ماه‌های گذشته پنج روز زودتر صادر شده است.
بیشتر بخوانید

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مشهد گفت: تعطیلی نانوایی در مشهد بیشتر مربوط به آن دسته از واحد‌های صنفی است که مجوز فعالیت نداشته و سهمیه آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کردند، از طرفی قیمت آرد آزاد در بازار افزایش یافته لذا پخت نان گران از سوی این نانوایی‌ها با خرید نکردن مردم روبرو شده و فعالیت این واحد‌ها دیگر مانند گذشته توجیه اقتصادی نداشته است و مالکان اقدام به تعطیلی نانوایی فاقد مجوز خود کرده‌اند.

میرشاهی شمار نانوایی‌های فاقد مجوز در مشهد را ۳۰۰ تا ۵۰۰ واحد برآورد کرد و افزود: هم اکنون هزار و ۳۰۰ نانوایی با دریافت آرد یارانه‌ای در این شهرستان فعالیت دارند که ۹۵۰ واحد شهری و بقیه روستایی است.

معاون فرماندار مشهد ادامه داد: هزار و ۲۰۰ نانوایی نیز با دریافت آرد نیمه یارانه‌ای در شهر مشهد فعالیت دارند که هیچ مشکلی برای تامین آرد آنان نداریم.

میرشاهی به بازرسی‌های مداوم از ناوایی‌های مشهد اشاره و بیان کرد: خبازی‌ها با اجرای روز تعطیلی و ساعات کاری مصوب مانند آنچه طی سال‌های قبل مرسوم بود، می‌توانند از کاهش ساعات کاری روزانه خود جلوگیری کنند تا مردم در خصوص زمان مناسب تهیه نان دچار سردرگمی نشوند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه مدتی است قیمت برنج افزایش یافته گرایش مردم به مصرف نان بیشتر شده و همین مساله به افزایش خرید این غذای اصلی دامن زده است.


انتهای پیام//م. م

نظر شما