شناسهٔ خبر: 43499136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پل‌های عابر پیاده شهرکرد برای تردد بانوان امن‌تر می‌شود

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد از اتخاذ تمهیداتی برای افزایش ایمنی بانوان در زمان عبور از پل‌های هوایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیمان محقق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تبعات نصب تابلوهای تبلیغاتی بزرگ روی پل‌های عابرپیاده که منجر به کاهش دید و در نتیجه بروز مشکلاتی برای برخی شهروندان از جمله افزایش امکان ایجاد مزاحمت برای بانوان می‌شود، اظهار کرد: می‌توان رفع این موارد را برای سال‌های آینده پیگیری کرد تا دید عابر پیاده به طور کامل گرفته نشود.

وی ادامه داد: شاید موضوع مزاحمان نوامیس از دید تصمیم‌گیران دور مانده است و بسیار به آن توجه نشده باشد.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد تصریح کرد: در زمینه ارتقای ایمنی این پل‌ها، کمی حساس شدیم و امسال برای تعمیرات آن‌ها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

محقق تاکید کرد: از تمام پل‌های هوایی در یک تا دو ماه گذشته بازدید شده و مشکلات احصا شد؛ آن‌ها که مشکلات بیشتری داشت برای رفع در اولویت قرار گرفت و اسناد مناقصه آماده شده تا چند روز آینده برگزار شود.

وی با بیان اینکه سه تا چهار پل عابر پیاده مشکلات اساسی دارد، گفت: بخشی از سقف پل هوایی روبروی ترمینال ریخته  و جوش آهن‌های آن باز شده است و بدنه نیاز به اصلاح دارد؛ امسال برای پل هوایی بلوار امام رضا (ع) در ورودی شهر، حدود ۳۰ میلیون تومان به منظور افزایش ایمنی هزینه شده که این مورد در مناقصه اصلاح سقف و بدنه دیده شده است که امید است امسال کار شروع شود.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: درآمد تبلیغات اطراف پل‌های عابر پیاده، صرف بهینه‌سازی آن‌ها می‌شود تا شهروندان هم ترغیب به استفاده از آنها شده و کمی هم ایمنی پل‌ها افزایش یابد.

محقق با اشاره به تابلوهای تبلیغاتی پل‌های عابر پیاده، گفت: این تابلوها منبع درآمد شهرداری است، اما اکنون پیمانکار قرارداد دارد و بعد از اتمام قرارداد می‌توانیم به گونه‌ای ارتفاع و محدودیت مشخص کنیم تا اندازه تابلوها محدودتر شده و از نظر بصری دید مناسب‌تری از بیرون داشته باشد تا امنیت برای تردد شهروندان به ویژه خانم‌ها تأمین شود.

وی تاکید کرد: معمولاً تابلوهای تبلیغاتی یک طرف پل، سمتی که سرنشینان خودرو دید دارند نصب می‌شود، اما باز هم بازدید خواهیم کرد تا مشکلات موجود رفع شود؛ باید ارتفاع پل‌ها یک متر و ۱۰ سانتی متر باشد که رعایت شده و فاصله عمودی هم استاندارد است و معمولاً هم کسی نزدیک به بدنه پل نمی‌شود، این قسمت‌ها جان پناه است.

نظر شما