شناسهٔ خبر: 43498511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان سینمایی وسمعی وبصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی:

تراز فیلم سازی در آذربایجان غربی تقویت شود

معاون سازمان سینمایی و سمعی وبصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: ۳۰۰ تومان اعتبار برای فعالیت های سینمایی آذربایجان غربی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

حیدر خلیلی شامگاه سی ام مهر در نشست با فعالان سینمایی آذربایجان غربی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، افزود: درسال جاری ۳۰۰میلیون تومانی به فعالیت های سینمایی استان اختصاص یافته که از این مبلغ ۲۳۰میلیون تومان برای فیلم کوتاه و ۷۰ میلیون تومان برای فیلم مستند است.
وی با اشاره به اینکه درسال جاری ۵۰میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های سینمایی استان ها اختصاص یافته، تصریح کرد: باوجود محدودیت منابع بااولویت بندی از ظرفیت های استانی بهره مند خواهیم شد.
خلیلی با تاکید بر اینکه وضعیت آذربایجان غربی در حوزه تولید نسبت به سال های گذشته بهتر شده است، یاد آور شد: ولی تراز فیلم سازی استان از تراز کشوری فاصله دارد  و خوب نیست که باید فیلم سازان از نقاط قوت و ظرفیت های استان برای بهتر شدن تراز فیلم سازی بهره گیرند.
معاون سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ طرح از استان به شورای فیشینگ ارسال وتنها چهار طرح مجوز گرفت، خاطر نشان کرد: برای استانی همچون آذربایجان غربی که دارای پتانسیل و نیروهای فرهنگی فعالی است این تعداد طرح قابل قبول نیست.
وی درخصوص طرح صدور مجوز به سریال های خانگی توسط صدا وسیما نیز یاد آور شد: صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین یکدیگر نبوده بلکه مکمل هم هستند بنابراین تقسیم کار بین این دو باعث شکل گیری بهترخدمات فرهنگی خواهدشد.
خلیل ادامه داد: مرجع قانونی صدور مجوز برای سریال های خانگی سازمان امور سینمایی است و چیزی که مطرح شده برای دادن مجوز به سریال های خانگی توسط صدا وسیما فعلا در حد یک طرح است.

معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسالت انجمن سینمایی زمینه سازی برای تولید فیلم حرفه ای و حمایت از فیلم سازان حرفه ای است.
انتهای پیام

نظر شما