شناسهٔ خبر: 43497821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

معاون اول رئیس جمهوری:
گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو برای کرونا
 اعلام می‌شود

معاون اول رئیس جمهوری درباره سرنوشت دستور وی به رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه درباره گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارش این موضوع می‌آید و نتیجه آن اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره دستور وی به رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص درخواست بسیج دانشجویی مبنی بر اعلام گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا، گفت: این گزارش منتشر خواهد شد.
 سیزدهم مهرماه سال جاری ۱۵۷ دفتر بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به معاون اول ریاست جمهوری خواستار بررسی چگونگی هزینه‌کرد مبلغ یک میلیارد یورویی که به منظور مقابله با کرونا به وزارت بهداشت اختصاص یافته، شدند.
در پی این درخواست، بیستم مهرماه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی را مامور تهیه گزارشی در این باره کرده و از آنها خواسته تا محل هزینه‌کرد یک میلیارد یورو را به اطلاع عموم برساند.

استفاده از سامانه موشکی مرصاد و طبس
 در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۹  

در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ سامانه مرصاد نیروی پدافند هوایی ارتش و سامانه طبس نیروی هوافضای سپاه اهداف متخاصم در منطقه رزمایش را هدف قرار دادند.
به گزارش ایسنا، در این بخش از رزمایش پس از کشف و شناسایی پرنده‌های بدون سرنشین دشمن فرضی در ارتفاع متوسط و ورود آنها به منطقه رزمایش،اهداف به سامانه‌های بومی مرصاد نیروی پدافند هوایی ارتش و طبس نیروی هوافضای سپاه از سوی شبکه یکپارچه پدافند هوایی واگذار شد که  اهداف مورد اصابت این سامانه‌ها قرار گرفتند.
انجام عملیات آتش و حرکت سریع سامانه‌های پدافندی از نقاط محل استقرار به نقاط دیگر از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود که با هدف عدم شناسایی محل استقرار سامانه‌های پدافندی با موفقیت انجام شد.
امیر فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ با بیان اینکه در این رزمایش طرح‌های دفاع هوایی با سنجش واقعیت‌های نبرد واقعی و شناخت دقیق از توانمندی‌های دشمن طراحی شده و برای کلیه زوایای پیدا و پنهان در لایه‌های مختلف پدافندی تدابیر لازم اتخاذ شده، عنوان کرد: فرماندهان ما در پدافند هوایی با نکته‌سنجی و بررسی نقاط ضعف و قوت طرح‌های دفاعی و اقدام و عمل هوشمندانه توانسته اند آسمانی امن را در سایه اقتدار خود فراهم کنند.

تقدیر از دستگاه‌های دولتی برگزیده
 در خدمت‌رسانی به مردم

رئیس جمهور با اهدای لوح تقدیر از دستگاه‌های دولتی برگزیده در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از وزیران نیرو، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئولیت دستگاه‌های برگزیده در خدمت‌رسانی به مردم تقدیر کرد.
امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، جشنواره شهید رجایی به شکل سال‌های قبل برگزار نشده و لذا تقدیر از دستگاه‌های برگزیده در خدمت‌رسانی به شکلی محدود برگزار شده است.
در جشنواره شهید رجایی امسال، وزارتخانه‌های نیرو، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان‌های بنادر و دریانوردی، بورس و اوراق بهادار و گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور و تولید نیروی برق حرارتی به عنوان دستگاه‌های اجرایی منتخب براساس بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال 1399 برگزیده شدند.
در جشنواره شهید رجایی که هر ساله با هدف تشویق و نهادینه‌سازی فرهنگ ارتقای عملکرد و انتقال تجربیات موفق در بین دستگاه‌های اجرایی برگزار می گردد، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به آن از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام گردیده و ضمن اعلام نتایج آن به دستگاه‌ها، جهت آگاهی از وضعیت نتایج ارزیابی عملکرد و ایجاد زمینه‌های بهبود آن، از دستگاه‌های برگزیده نیز در مراسم جشنواره شهید رجایی با حضور رئیس محترم جمهور تقدیر می‌گردد.

اصابت حدود ۱۰ گلوله جنگی
 به روستاهای شهرستان خداآفرین

فرماندار شهرستان خداآفرین از اصابت حدود ۱۰ گلوله جنگی به روستاهای این شهرستان، خبر داد.
علی امیری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر، گفت: از حدود، ساعت ۱۲ ظهر امروز حدود ۱۰ گلوله‌ی جنگی (خمپاره) به روستاهای همجوار و بخش منجوان در منتهی‌الیه شهرستان، برخورد کرده است.
وی بیان کرد: تعدادی از این گلوله‌ها در نزدیکی روستای اوزان منجر به شکستگی شیشه‌ها شد و مابقی گلوله‌ها هم به اطراف روستاهای اویدوز و پسیان، اصابت کرده‌اند که خسارت جانی و مالی نداشت.
وی از اصابت حدود ۶۰ گلوله‌ی جنگی به روستاهای این شهرستان از شروع درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تا به امروز خبر داد و گفت: اصابت این گلوله‌ها موجب تخریب دو واحد ساختمان مسکونی و آسیب جزئی ۳۰ واحد مسکونی از جمله ترک برداشتن، شکسته شدن شیشه و درب و پنجره شده است.
فرماندار شهرستان خداآفرین در خاتمه با تاکید بر اینکه افراد از اقدام به تماشای جنگ از مرز، خودداری کنند، گفت: پلیس با تذکر زبانی و ارشاد تلاش می‌کند تا تماشاگران جنگ را پراکنده کند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما