شناسهٔ خبر: 43497641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

شروع توفانی شاگردان پپ در اروپا مقابل یاران طارمی

من‌سیتی توانست نخستین بازی لیگ قهرمانان را با برد پُرگل برابر پورتو آغاز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در یکی از بازی‌های هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در گروه C تیم پورتو که مهدی طارمی را مثل تمام مسابقات گذشته‌اش در ترکیب نمی‌دید و روی نیمکت داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب در استادیوم اتحاد مهمان تیم منچستر سیتی بود.

بازی در لحظات آغازین پایاپای دنبال می‌شد و دو تیم بیشتر دنبال محک زدن یکدیگر بودند تا اینکه در دقیقه ۱۴ لوئیز دیاز با حرکت در عرض تماشایی و سریع از میانه زمین و در ادامه ورود به محوطه جریمه منچستر سیتی، گل اول بازی را با شوت زمینی برای پورتو به ثمر رساند.

در دقیقه ۱۷ ایکای گوندوگان با شوت محکم از زاویه بسته تیرک عمودی دروازه پورتو را به لرزه درآورد ولی در برگشت در شرایطی که توپ در محوطه جریمه به رحیم استرلینگ رسیده بود، په‌په روی پای او مرتکب خطا شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و پس از بازبینی ویدئویی صحنهف تصمیم خود را تایید کند.

سرخیو آگوئرو در دقیقه ۲۰ گل تساوی منچستر سیتی را به ثمر رساند تا شاگردان پپ گواردیولا خیلی زود در این بازی خانگی نتیجه را جبران کنند و امیدوار به کسب پیروزی برابر شاگردان طارمی شوند.

ماتئوس اوریبه در دقیقه ۲۲ موقعیت خوبی مقابل دروازه منچستر سیتی به دست آورد که توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد و در دقیقه ۴۳ نیز حمله جدی دیگر پورتو در محوطه جریمه من‌سیتی را واکر دفع کرد و نیمه اول با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در دقیقه ۶۵ منچستر سیتی پشت قوس محوطه جریمه پورتو صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت استثنایی گوندوگان به گوشه دروازه و دور از دستان آگوستین مارچسین تبدیل به گل شد تا تیمش با یک گل پیش بیفتد.

منچستر سیتی که در نیمه دوم کاملا مالکیت توپ را در اختیار داشت و حملات زیادی به وجود آورده بود، در دقیقه ۷۳ روی پاس در عمق فیل فودن و حرکت در عرض و دیدنی و شوت محکم فران تورس تعویضی گل سوم را مقابل یاران طارمی به ثمر رساند.

لحظاتی پس از این گل و در دقیقه ۷۷ پورتو سه تعویض همزمان برای هجومی کردن ترکیب خود داشت که یکی از آنها حضور مهدی طارمی به جای فابیو ویرا بود.

ریاض محرز در دقیقه ۸۲ بهترین فرصت را داشت تا گل چهارم منچستر سیتی را بزند، اما مارچسین دروازه‌بان پورتو با واکنش عالی توپ را به کرنر فرستاد و ثانیه‌هایی بعد هم شوت پشت محوطه و ناگهانی رودری به تیرک دروازه پورتو اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

طارمی که پس از حضورش در زمین خیلی صاحب توپ نشد، دو بار به هم‌تیمی‌هایش پاس داد، یک مرتبه توپ‌گیری کرد و یک بار هم در دقیقه ۸۷ توپ روی سرش جفت و جور نشد تا هیچ موقعیتی مقابل شاگردان گواردیولا به دست نیاورد.

منچستر سیتی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید، نخستین بازی خود در فصل جدید این رقابت‌ها را با پیروزی قاطع ۳ بر یک مقابل پورتو آغاز کرد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به المپیاکوس یونان سه امتیازی، در صدر جدول گروه C بایستد.

نظر شما