شناسهٔ خبر: 43497636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پورابراهیمی؛

خواسته کرمان، برگزاری مسابقات کشتی، جام سردار سلیمانی است

پور ابراهیمی گفت: در صورتی که با برگزاری رقابت‌های کشتی، جام سردار سلیمانی موافقت شود، در کرمان تمهیدات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در جلسه هم اندیشی با مسئولین و اعضای هیئت کشتی استان کرمان که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان، اسماعیلی رئیس هیئت کشتی و اعضای این هیئت در محل تالار پالیز کرمان برگزار شد، گفت: امشب جلسه بسیار خوب و فرصت مغتنمی برای ماست؛ چرا که در خدمت یکی از چهره‌های شاخص ورزش کشور و از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

او به بیان ویژگی‌های شخصیتی دبیر رئیس فدراسیون کشتی پرداخت و افزود: اخلاص، تقوا و تعهد نسبت به اسلام و انقلاب و ارادت خاصی که به شهدا دارند، زبان زد همه است.

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز اگر به خانه کشتی تهران سری بزنید، می‌بینید هر قسمت از خانه کشتی به نام یک شهید یا پهلوان کشتی ایران است و این نشان از اهتمام کسانیست که می‌خواهند نام شهدا همواره زنده باشد.

او رشته کشتی را یکی از افتخارات ورزش کشور دانست و بیان داشت: ما خادم بچه‌هایی هستیم که برای انقلاب و اسلام کار می‌کنند.

پورابراهیمی خطاب به دبیر رئیس فدراسیون کشتی افزود: به وجود شما، به عنوان یک بچه بسیجی در کشور و به عنوان کسی که سال‌ها در خدمت اسلام، انقلاب و نظام بوده افتخار می‌کنم.

او ابراز امیدواری کرد: همه دست به دست هم دهیم و با انجام کار‌هایی خوب، منشأ خدمت برای کشور باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی گفت: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری‌هایی که با محوریت جنابعالی صورت گرفت، مجوز‌های لازم برای برگزاری رقابت‌ها از وزارت بهداشت و درمان اخذ شد و این یک موفقیت بزرگ است و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی در بحث احیای مسابقات بتوانیم کار لیگ را جلو ببریم.

پور ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه کشتی استان کرمان در بین استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: ما در این رشته ورزشی با استان‌های دیگر مقداری فاصله داریم، این درحالیست که ظرفیت‌های خوبی در کرمان داشتیم، اما به دلایل مختلفی از جمله توجه به فوتبال از ورزش‌های ملی خود دور شدیم.

او اسماعیلی رئیس هیئت کشتی استان کرمان را انسانی خادم، زحمت کش و پرتلاش عنوان و تصریح کرد: از دوران دفاع مقدس با وی آشنا هستم، از بچه‌های لشکر ۴۱ ثارالله و بسیجی حاج قاسم بودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ارائه‌ی راهکار‌هایی در بحث فضای آموزش بیان داشت: باید استان کرمان را آماده کنیم تا در آینده به یک قطب تبدیل شود؛ چرا که این ظرفیت وجود دارد.

پورابراهیمی گفت: بعید می‌دانم ما در استان کرمان با آموزش و کار اختصاصی در یک دوره‌ی مشخص، موفق به کسب عنوان قهرمانی کشوری و منطقه‌ای نشویم؛ چرا که استعداد داریم.

او از دبیر رئیس فدراسیون کشتی خواست: یک برنامه‌ی ویژه برای استان کرمان بگذارید، خوشبختانه ظرفیت‌های حمایتی هم وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه در بحث حمایت‌ها اعلام آمادگی می‌کنیم، افزود: هم در حوزه زیرساختی (تجهیز سالن‌های کشتی و ...) و هم در حوزه حمایت‌های تیمی آماده ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی شهید سردار سلیمانی را افتخار کرمانی ها، ایران و جهان اسلام عنوان کرد و گفت: هر روز که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، ابعاد وجودی و عظمت سردار سلیمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

پورابراهیمی افزود: وی شهیدی بود که برای خدا کار کرد، اخلاص حرف اولش بود، خداوند اینطور به او عظمت داد و این چنین خدایی شد.

او تصریح کرد: امروز قبر مطهر وی زیارت عشاق بسیاری نه تنها در ایران بلکه در دنیاشده است و ساعتی در شبانه روز نیست که قبر حاج قاسم زائر نداشته باشد.

پورابراهیمی بیان داشت: بدین ترتیب، کرمان به یک شهر زیارتی تبدیل می‌شود، زیارت کسی که اسطوره مقاومت، شجاعت و اخلاص بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: درخواستی که امروز از شما داریم، این است، مسابقاتی را به نام وی در رده‌ی بزرگسالان برگزار کنیم که ما در کرمان تمهیدات لازم را نیز اتخاذ می‌کنیم.

پورابراهیمی ابراز امیدواری کرد: این موضوع در جلسه با استاندار نیز نهایی شود و بر این اساس، یک خبر خوب به ورزشکاران استان دهیم.

او افزود: در صورت نهایی شدن این تصمیم، وظیفه و رسالت مجموعه کشتی کرمان سنگین‌تر می‌شود، که انتظار داریم حرکت‌های درونی مانند بحث مربیان، اقدامات آموزشی، زیرساختی، برگزاری اردو‌ها و ... شکل گیرد.

پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه ما چه در حوزه استانی و چه در حوزه ملی پشت کاریم، ابراز امیدواری کرد: همه دست به دست هم دهیم تا سال آینده، نام کرمان را که نام سردار سلیمانی است با افتخار در کشور و جهان در یک رشته ورزشی یاد کنیم.

انتهای پیام/ب

نظر شما