شناسهٔ خبر: 43497634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رادیو رژیم صهیونیستی از سفر هیئت رسمی این رژیم به سودان خبر داد

رادیو رژیم صهیونیستی از سفر هیئت رسمی این رژیم به سودان خبر داد و گفت که این سفر به منظور آماده سازی زمینه اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رادیو رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت رسمی از این رژیم در روز چهارشنبه به «خارطوم» پایتخت سودان خبر داد.

بر اساس این گزارش یک هیئت رسمی از رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به سودان رفت تا مقدمه اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف باشد.

«شمعون آران »تحلیلگر سیاسی در سازمان پخش(رادیو تلویزیون) رژیم صهیونیستی هم در توییتر خبر داد که یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مستقیما وارد خارطوم شد و هفت ساعتی را در آنجا توقف داشت.

آران گفت: «در آستانه اعلام ایجاد روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و سودان یک هواپیمای اسرائیلی امروز مستقیما به خارطوم رسید و هفت ساعت آنجا توقف داشت.»

وی افزود: «بعید نیست که یک هیئت اسرائیلی در سودان ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو کشور را مورد بررسی قرار داده باشد... دفتر نخست وزیری از اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرد.»

این تحلیلگر سیاسی صهیونیست گفت: «پرواز هوایی مستقیم امروز(روز چهارشنبه) میان اسرائیل و سودان یک اتفاق فوق العاده و دومین سفر مستقیم میان دو کشور است. نخستین پرواز در ماه مه گذشته انجام شد، هنگامی که پزشکان اسرائیلی تلاش کردند جان «نجوی قدح الدم» مشاور عبدالفتاح البرهان و مهندس دیدار تاریخی میان نتانیاهو و البرهان را نجات دهند.»

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی روز چهار‌شنبه پیش‌بینی کرده تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک کشور عربی دیگر به جمع سازشکاران با این رژیم ملحق خواهد شد.

ماه گذشته امارات و بحرین با واسطه آمریکا اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند و آن را در کاخ سفید امضا کردند. اخیر هیأت‌هایی از این رژیم و متقابلا رد و بدل شده است.

با توجه به تلاش‌های آمریکا و مقامات فعلی سودان برای لغو تحریم‌های علیه این کشور، برخی احتمال می‌دهند خارطوم بعد از امارات و بحرین در صف عادی‌سازی با تل آویو ایستاده است.

نظر شما