شناسهٔ خبر: 43497632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حادثه‌ای که آمریکا به مقاومت نسبت داد، خود انجام داده است

سازمان سیا؛ عامل جنایت الرضوانیه

 یک فرمانده حشدالشعبی خبر داد سفارت آمریکا عامل بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه بغداد بوده و وقتی واشنگتن قصد داشته به خانواده‌های قربانیان پول بدهد، این خانواده‌ها حاضر به پذیرش نشدند.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین:  یک فرمانده حشدالشعبی خبر داد سفارت آمریکا عامل بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه بغداد بوده و وقتی واشنگتن قصد داشته به خانواده‌های قربانیان پول بدهد، این خانواده‌ها حاضر به پذیرش نشدند. به گزارش فارس، «محمد البصری» از فرماندهان سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق از بسته شدن پرونده بمباران منطقه «الرضوانیه» بغداد خبر داد. ستاد مشترک ارتش عراق هشتم مهر ماه جاری اعلام کرد در جریان برخورد دو فروند راکت به یک منزل مسکونی در الرضوانیه، پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و این منزل کاملاً تخریب شد. البصری به پایگاه خبری شفق نیوز گفت «تحقیقات درباره بمباران الرضوانیه ثابت کرد سفارت آمریکا در آن دست داشته است». وی تصریح کرد: «نیروهای امنیتی عراق، پس از بمباران یک منزل در نزدیکی فرودگاه بغداد، این تحقیقات را انجام دادند، اما پس از اثبات دست داشتن آمریکایی‌ها، این پرونده بسته شد». این فرمانده الحشد خاطرنشان کرد: «طرف آمریکایی توجیه می‌کند عملیات عمدی نبوده و این حادثه در جریان عملیات آموزشی روی برخی از موشک‌های سفارت [آمریکا در بغداد] صورت گرفته است». البصری در پایان گفت: «سفارت آمریکا تلاش کرد مبلغ زیادی پول به خانواده‌های این شهدا بدهد، ولی خانواده‌ها حاضر نشدند این پول‌ها را به عنوان دیه قبول کنند».

پیش از این، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای خبر از وجود رد پای سازمان جاسوسی آمریکا در حمله راکتی الرضوانیه داده و تشکیل کمیته مشترک میان الحشد و وزارت کشور برای تحقیق درباره آن را خواستار شده بودند. این جنبش مقاومت وابسته به حشدالشعبی عراق گفت: «رد پای سیا در عملیات جنایتکارانه الرضوانیه وجود دارد و شواهد علمی زیادی آن را تأیید می‌کند».

پس از این حملات بود که آمریکایی‌ها مطابق معمول انگشت اتهام را به سمت گروه‌های مقاومت عراق نشانه رفتند، ولی تحقیقات حکایت از دست داشتن آمریکا داشت. جالب آنکه پس از وقوع این حادثه، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا با اتهامات واهی، مدعی شد گروه‌های مقاومت عراق عامل این حمله هستند. متعاقب این بیانیه، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی گردان‌های «سیدالشهدا» وابسته به سازمان حشدالشعبی حدود سه هفته پیش به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: «ما دلایلی داریم که ثابت می‌کند سفارت آمریکا در عراق از طریق مزدوران خود، در پس حملات راکتی قرار دارد». وی تأکید کرد آخرین حمله راکتی که مزدوران وابسته به آمریکا انجام دادند، حمله به یک منزل در الرضوانیه بود. این فرمانده الحشد خاطرنشان کرد: این اتهام نیست، بلکه اطلاعاتی مبتنی بر ادله است و آمریکا در پی بر هم زدن وضعیت و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی است. الفرطوسی در پایان تصریح کرد: آمریکا با چنین عملیات‌هایی قصد دارد توجیهی برای خود ایجاد کند و بتواند مانند گذشته مقرهای حشدالشعبی و گروه‌های مقاومت را هدف قرار دهد. این در حالی است که گروه‌های مقاومت تأکید دارند حضور آمریکا در عراق، اشغالگرانه است و باید به این مسئله پایان دهد.

در پی وقوع این حمله راکتی مشکوک در بغداد، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های توییتری وابسته به آمریکا و عربستان سعودی در یک عملیات روانی هماهنگ به زبان عربی تلاش کردند این جنایت را به گروه‌های مقاومت مردمی منتسب کنند. شبکه‌های تلویزیونی ضد محور مقاومت نیز در روزهای گذشته با برجسته‌سازی این خبر و نمایش مکرر تصاویر کودکان جانباخته و حیاط خون‌آلود خانه مورد اصابت قرار گرفته، تلاش کردند این حمله را جنایت ارتکاب‌یافته توسط گروه‌های حشدالشعبی و مقاومت عراقی معرفی کنند. حال اما طبق تحقیقات دولت عراق مشخص است پشت این حادثه، سفارت آمریکا و سازمان سیا بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما