شناسهٔ خبر: 43497570 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل بیمه سلامت لرستان در نشست خبری :

صدور ۲۷۶ هزار نسخه الکترونیک در لرستان / انجام 65 هزار نسخه پیچی الکترونیکی / اجرای طرح تجمیع منابع برای 35 هزار مدد جوی کمیته امداد استان

شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: از آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان تاکنون ۲۷۶ هزار نسخه الکترونیکی صادر و ۶۵ هزار نسخه پیچی الکترونیک منتج به صورت حساب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنااز  لرستان؛فتحی بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه شمن  اشاره به آغاز هفته بیمه سلامت از سوم آبان ماه ، اظهار کرد: روز اول بیمه سلامت با شعار "بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت از بیمه شدگان" نامگذاری شده است و در همین راستا قانون بیمه همگانی به منظور  پوشش اجباری کلیه افراد بدون بیمه در سال 93 آغاز شد.

اوافزود: بر اساس قانون بیمه همگانی خدمات به صورت رایگان در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد که همین امر سبب شد افراد تحت پوشش با انجام خدمات غیرضروری هزینه‌های زیادی بر سازمان بیمه سلامت تحمیل شود که سبب شد این سازمان در سال 96  با 14 هزار میلیارد زیان انباشته روبرو شود، در همین راستا قانون ارزیابی وسع برای شناسایی افراد فاقد تمکن مالی جهت تمدید دفترچه درمان به استان‌ها ابلاغ شد.

فتحی بیرانوند  با بیان اینکه اساس ارزیابی وسع مبتنی بر اعلام نظر وزارت رفاه است ،تصریح کرد: وزارت رفاه بر اساس دهک‌‌‌هایی که خانواده‌‌‌ها در آن قرار می‌‌‌گیرند اطلاعات افراد را در اختیار بیمه سلامت قرار داده و خانواده‌‌‌هایی که در دهک یک تا سه قرار می‌‌‌گیرند به صورت رایگان و خانواده‌‌هایی که در دهک چهار، پنج و شش قرار می‌‌‌گیرند با پرداخت 50 درصد معادل 334 هزار تومان حق بیمه مصوب از پوشش بیمه‌‌ای برخوردار شوند.

 او گفت: در استان لرستان بر اساس آخرین آمار از تعداد 213 هزار نفر که  وارد سامانه ارزیابی وسع شدند حدود 150 هزارنفر دهک یک تا سه بودند و وضعیت درآمدی مناسبی برای پرداخت بیمه ندارند و حق بیمه توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

فتحی بیرانوند خاطر نشان کرد: روز دوم هفته بیمه سلامت تحت عنوان «بیمه سلامت،کرونا و حمایت بیمه‌ای» نامگذاری شده در همین راستا پس از شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی نیز همچون سایر بیماران 90 درصد هزینه درمان آنها توسط  سازمان بیمه سلامت پرداخت  می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به شعار سومین روز هفته بیمه سلامت تحت عنوان «سازمان الکترونیک و هوشمند سازی» عنوان  کرد: حرکت به سمت  الکترونیکی کردن خدمات نقطه عطفی در تاریخ سازمان بیمه سلامت است در همین راستا  کاهش هزینه نسخه، تجویز منطقی دارو، تسهیل در ارائه خدمات پزشکی،کاهش هزینه‌‌های القایی و غیرضروری، جلوگیری از اشتباهات احتمالی نسخه خوانی، نسخه پیچی و تشکیل پرونده‌هایی پزشکی در بیمارستان‌ها به صورت الکترونیک از جمله مهمترین مزایای الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت است که در 90 درصد استان لرستان اجرا شده است.

اوبا بیان اینکه استان لرستان در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک  جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد ،ادامه داد:   بر اساس طرح  نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای اجرای این طرح در استان لرستان تاکنون 276 هزار نسخه الکترونیکی صادر و 65 هزار نسخه پیچی  الکترونیکی منتج به صورت حساب شده است.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: روز چهارم هفته بیمه سلامت تحت عنوان «پزشک خانواده، نظام ارجاع» نامگذاری شده، پیمانکار اصلی پرداختی پزشک، ماما و کادر پزشکی در حوزه روستاها سازمان بیمه سلامت است که توسط دانشگاه علوم پزشکی در روستاها مستقر می‌شوند در همین راستا سال گذشته حدود 60 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی برای مناطق سطح یک پرداخت شده است.

او یادآورشد: روز پنجم  «پیشگیری، فرهنگ سازی و آموزش»  نامگذاری شده که در همین راستا کتابچه‌های زیادی جهت آموزش و خود مراقبتی بین مراکز بهداشت روستایی توزیع شده و در سطح شهر نیز تلویزیون شهری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به روز ششم هفته بیمه سلامت تحت عنوان "تجمیع منابع و خرید راهبردی" ، تاکیدکرد: بر اساس طرح تجمیع منابع با توجه به اینکه سال گذشته بیمه پایه درمان مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار شد در همین راستا در استان لرستان 35 هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد مشمول این طرح شدند و بر اساس این طرح از مبلغ 25 هزار تومان حق ویزیت پزشک خانواده 23 هزار تومان از طرف سازمان بیمه سلامت و تنها دو هزار تومان از طرف مدد جویان پرداخت می‌‌شود.

 شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: روز هفتم هفته بیمه سلامت نیز تحت عنوان «مشارکت‌های اجتماعی و تکریم شرکای کار» نامگذاری شده است، شرکای کاری پزشکان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند و چنانچه این پزشکان صادقانه و با کمترین چالش  و مشکل به بیماران خدمات ارائه دهند از طرف بیمه سلامت مورد تشویق و تکریم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما