شناسهٔ خبر: 43497035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان

‍ مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در آستانه هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه بر اساس دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با کمک دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، و شهرداری‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌گردد.

وی افزود: هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ از ۵ تا ۱۲ آبان ماه با شعار محوری و کلی "پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی" نامگذاری شده است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان در ادامه اضافه کرد: هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مفید، متنوع، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران کارکنان،  متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

کارخائی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های امسال با توجه به شرایط موجود و افزایش شیوع کرونا، همه برنامه‌ها و اهداف هفته پدافند غیرعامل با رعایت کامل پروتکل‌ها و شئونات بهداشتی باید اجرا شود و این مهم با استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه فناوری، فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس قابل اجراست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان  اظهار کرد: امروز پدافند غیر عامل یکی از پر اهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مالی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیاز است همه مسئولین و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند .

وی بر لزوم توجه به برنامه های هفته پدافندغیرعامل تاکید و خاطرنشان کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصتی است که به مسائل راهبردی، اساسی و کاربردی پدافند غیرعامل دقت شود و به عنوان یک ضرورت و امر مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اهداف اصلی پدافند غیرعامل باتوجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری‌ها، و مصون‌سازی کلیه تاسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است. به ویژه استمرار و تداوم خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تاثیرگذار که ملزم به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کارخائی در ادامه به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ اشاره و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیر عامل، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیر عامل توسط دستگاه‌ها، دوره های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم، دوره‌های رزمایش و مانور برای کسب آمادگی های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی، بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در سطح استان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ادبی هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از دست اندرکاران حوزه پدافند غیر عامل، انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل ، انتشار پیام استاندار سمنان و فرمانداران، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان ها و ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیر عامل، برگزاری مانورهای زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور و...از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

انتهای پیام

نظر شما