شناسهٔ خبر: 43497025 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

واکنش رئیس‌جمهور به حاشیه‌سازی‌‌ها علیه دولت

دست همکاری به سوی همه قوا دراز می‌کنیم

رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، مخالفانش در مجلس را دعوت به همکاری با سایر قوا کرد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -


 رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، مخالفانش در مجلس را دعوت به همکاری با سایر قوا کرد. موج حملات به‌ویژه از مجلس به سمت رئیس‌جمهور در روزهای اخیر شدت گرفته است؛ به‌طوری که علاوه بر تهدید رئیس‌جمهور به استیضاح، مطلب مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امینت ملی مجلس در صفحه توییتر و صحبت او از اعدام رئیس‌جمهور، انتقادهای زیادی را برانگیخت. دیروز رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز وظیفه همگان تلاش برای رفع مشکلات مردم است، گفت: دولت در میانه میدان ایستاده و همه ارکان و دستگاه‌ها باید دولت را در رفع مشکلات و بهبود اوضاع یاری کنند. همه باید توجه داشته باشند که از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کرده و با هم‌افزایی، وحدت و همدلی در راه خدمت به مردم قدم برداریم. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه دولت بدون کمک دیگر دستگاه‌ها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، تصریح کرد: دست همکاری به سوی همه قوا و دستگاه‌ها دراز می‌کنیم و اطمینان داریم که با همکاری و همدلی در جنگ تحمیلی اقتصادی همچون جنگ تحمیلی 8ساله پیروز خواهیم بود.

 وحدت؛ پیروزی می‌آورد
رئیس‌جمهور روز گذشته صحبت‌های ابتدایی خود را با دستاوردهای برجامی دولت تدبیروامید آغاز کرده بود. او لغو تحریم تسلیحاتی ایران بعد از کارشکنی‌ها و تلاش‌های فراوان آمریکایی‌ها را یک پیروزی مهم برای مردم ایران برشمرد و گفت: مهم نیست که با لغو تحریم تسلیحاتی ما چه مقدار سلاح بخریم یا بفروشیم بلکه اهمیت موضوع در این است که منطق حق و حقیقت و منطق قانون و عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد و ملت ایران به حق و حقوق خود رسید.    حسن روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که برجام را به هم بزنند نه اینکه فقط خودشان از آن خارج شوند، افزود: تلاش آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این بود که همه طرف‌های برجام دسته جمعی از آن خارج شوند و شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را وادار به صدور قطعنامه‌ای کنند تا کشورهای دیگر را نیز وادار به خروج از برجام کند.
روحانی با بیان اینکه تدبیر نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت در این زمینه بسیار هوشمندانه و مهم بود، گفت: ما سیاست بسیار پیچیده و حساب شده‌ای را درپیش گرفتیم و قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش رفتیم؛ به‌گونه‌ای که دوست و دشمن نتوانستند از اقدامات ما ایراد بگیرند. روحانی با بیان اینکه روزهایی بود که حتی دوستانی مثل روسیه و چین هم نمی‌توانستند از جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق حقه‌اش حمایت کنند، گفت: با تدبیر و منطق توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که دوستان ما و حتی کشورهای اروپایی در حمایت از حقوق ملت ایران فعال شوند.
رئیس‌جمهور بی‌اعتنایی شورای امنیت به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اقدامی بی‌سابقه در تاریخ سازمان ملل و شورای امنیت عنوان و تصریح کرد: درست است که مردم امروز در فشار و سختی هستند، اما باید موفقیت‌های کشور در سطح جهانی برای آنها تشریح شود، چراکه شاید همین موفقیت‌ها مرهمی بر سختی‌های مردم باشد. روحانی تلاش‌های آمریکا علیه برجام را یکی از مصادیق تحقق جمله تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، دانست و یادآور شد: فراموش نکنیم که هرجا پیروزی به‌دست آوردیم ناشی از وحدت همه ارکان نظام و حمایت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

واعظی: متعجبم چرا برخی سکوت کرده‌اند
حملات لفظی بی‌سابقه به رئیس‌جمهور دیروز با واکنش محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم مواجه شد.
او دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: متأسفم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که آمریکا و اسرائیل با این ادبیات صحبت کنند، اما هیچ وقت تهدید به مرگ و اعدام رئیس‌جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسئولان کشور اینگونه نبوده است و من متعجم چرا برخی سکوت کرده‌اند؛ درحالی‌که حتما باید اعتراض به این صحبت‌ها نشان داده شود. وی با بیان اینکه ما در دولت این صحبت‌ها را به کلیت مجلس مرتبط نمی‌دانیم  گفت: مجلس جایگاه بالایی دارد و مورد احترام است و دولت با مجلس تعامل می‌کند، اما تعدادی از نمایندگان به جای قانونگذاری وارد مسائل حاشیه‌ای شده‌اند و سعی در انحراف افکار عمومی دارند و می‌خواهند موجب شکاف مجلس و دولت شوند که ما باید در این زمینه هوشیار باشیم. من به آنها توصیه می‌کنم اگر مخالف دولت هم هستند ادب و اخلاق اسلامی را رعایت کرده و فحاشی نکنند.



 مکث
مهم نیست در انتخابات آمریکا چه‌کسی پیروز شود


رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود در جلسه هیأت دولت  با تأکید بر اینکه امروز با قاطعیت می‌توانیم تلاش‌های آمریکا علیه ملت ایران را شکست خورده توصیف کنیم، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌وجه مهم نیست که چه‌کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، چرا که هر دولتی در آمریکا بر سر کار بیاید، مجبور است در برابر ملت ایران تسلیم شود.
 

نظر شما