شناسهٔ خبر: 43496651 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان افتتاح شد

همزمان با هفته خوشنویسی ایران و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان خوشنویس استان، ششمین سالانه خوشنویسی استان در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاخ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ششمین سالانه خوشنویسی استان کرمان با نمایش۹۰ اثر خوشنویسی از آثار اساتید و دارندگان‌ مدرک فوق ممتاز در بخش‌های خوشنویسی نستعلیق، شکسته نستعلیق، نقاشی خط و خوشنویسی خط ثلث در موزه هنرهای معاصر کرمان گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۲۴ آبان‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

بعد از انتشار فراخوان و برای شرکت در این  نمایشگاه سالانه؛  ۱۳۰ اثر به دبیرخانه موزه رسیده که پس از کارشناسی توسط اساتید کرمانی ۹۰ اثر انتخاب شده است.

این سالانه به مناسبت هفته خوشنویسی ایران در شش سال گذشته بدون وقفه در موزه اجرا شده  است.ساعات بازدید از نمایشگاه ۸ تا ۱13:30 و  و عصرها 16 تا18: 30 می باشد .

محمدرضا علیزاده در مراسم افتتاح این نمایشگاه در سخنانی با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی ناشی از ویروس کرونا و تاثیر آن به حوزه فرهنگ و هنر گفت: ارتباط و تعاملاتی و برنامه‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته محدود شده و اکثر این برنامه‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

ویدر پایان خاطرنشان کرد: با همه این محدودیت‌ها، برنامه‌های مناسبی در این بخش با حضور و همراهی هنرمندان طراحی و اجرا شده که این نمایشگاه، آخرین کار و فعالیت هنری است که امروز گشایش می‌یابد.

نظر شما