شناسهٔ خبر: 43496166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلرو در دیدار با نمایندگان جنبش های مقاومت فلسطین و لبنان:

وحدت عنصر کلیدی برای رساندن فلسطین به ساحل نجات است

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین با نمایندگان جنبش های مقاومت فلسطین و لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی  ایران و فلسطین امروز چهارشنبه  (30مهرماه99) با خالد قدومی، ناصر ابوشریف، صلاح فحص نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش امل لبنان دیدار و گفتگو کردند.

گلرو، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین با اشاره به دستاوردهای محور مقاومت گفت: حاکمیت فلسطین طی قرون گذشته دست به دست شده و حکام مختلف از جمله مسیحی، عثمانی و ... بر آن حکمرانی کرده اند، اما آنچه که تا به امروز باقی مانده، اعتقاد و باور به ایستادگی در امت اسلامی  بوده که باعث پیروزی محور مقاومت شده است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مسئله فلسطین و مقاومت را مهمترین مسئله جهان اسلام خواند و افزود: عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی سیاستی شکست خورده است، زیرا امت اسلامی با هوشیاری و واکنشهای بجا آن را خنثی می کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین وحدت را عنصری کلیدی برای رساندن فلسطین به ساحل نجات دانست و خاطر نشان کرد: سیاستهای یکجانبه گرایی آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف بین المللی از جمله در مسائل فلسطین و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان با رأی منفی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با شکست روبرو شده است و آنها را به انزوا کشانده است.

گلرو در ادامه با اشاره به ضرورت رسیدن مردم مظلوم فلسطین به حقوق حقه خود، ضمن تشریح طرح جمهوری اسلامی ایران در خصوص طرح ملی همه پرسی در سرزمین فلسطین تصریح کرد: طرح مورد اشاره تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل و مورد پذیرش آن نهاد بین المللی است.

در ادامه این دیدار ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است. وی بر خط مقاومت و جهاد تأکید کرد و یکپارچگی و اتحاد را عامل موفقیت محور مقاومت دانست.

صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان، طرح جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل را کمک به مردم مظلوم فلسطین خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران رأس محور مقاومت در منطقه است.

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ادامه این دیدار با اشاره به ناتوانی رژیم اشغالگر قدس در جنگهای نظامی با مبارزان فلسطینی و محور مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی نمی تواند با مقاومت روبه رو شود و مقاومت هر روز پیروزتر می شود.

لازم به ذکر است در این دیدار آقایان، فلاحی، راستی، علیزاده و آوایی نمایندگان مردم همدان، شبستر، سپیدان و دزفول در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی  ایران و فلسطین حضور داشتند و با نمایندگان جنبش مقاومت فلسطین و لبنان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند./

پایان پیام

نظر شما