شناسهٔ خبر: 43494118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۵۰ درصدی سفرها به استان اصفهان

سید حبیب الله وکیل زاده

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: بر طبق گزارش های ارائه شده حجم سفرها به کلان شهر اصفهان در ۴ روزی که محدودیت سفر اعمال شد ۵۰ درصد و سفر به استان نیز ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الله غلامی، شامگاه (چهارشنبه-۳۰ مهرماه) در نشست خبری که به صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: امروز مصوباتی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا  داشتیم توانستیم و بر طبق گزارش های ارائه شده حجم سفرها به کلان شهر اصفهان در ۴ روزی که محدودیت سفر اعمال شد ۵۰ درصد و سفر به استان نیز ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش پیدا کرد و با توجه به اینکه امکانات سفر در دیگر استان ها مانند اصفهان فراهم نیست شهروندان از سفر به شهرهای خارج استان بپرهیزند.

وی با بیان اینکه مصوبه محدودیت و ممنوعیت سفر به چند استان دیر اعلام شد، گفت: علی رغم این مشکل و با توجه به اینکه به شکل سراسری از شبکه های مختلف این مصوبه اعلام شد بسیاری از سفرها از مبدا به اصفهان و استان متوقف و ۵ ورودی اصلی کلان شهر اصفهان به شدت کنترل شد. البته در مورد برخی سفرها هیچ برخوردی نمی توانستیم بکنیم چون کاری بود و سفر به برخی از شهرستان ها نیز ممنوع نبود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: پارک ها و مراکز تفرجگاهی همچنان تعطیل هستند و پارک ها به دلیل مسائل امنیتی نیمه روشن خواهند بود. در خصوص امتحان دانش آموزان مقرر شد شورای آموزش و پرورش در این خصوص تصمیم بگیرد و تصمیم این شورا تصمیم ستاد استانی خواهد بود.

غلامی تصریح کرد: در بحث آلودگی هوا که در پاییز شدت می گیرد بازرسی ها از واحدهای صنعتی شدت می یابد تا این واحدها بیشتر رعایت کنند. باید تمام دستورالعمل ها رعایت شود و قطعا با واحدهای مختلف برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه هایی که بیشترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارند مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت، گفت: بر این اساس فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، شرکت گیتی پسند و گروه صنعتی انتخاب بهترین عملکرد را داشتند و به زودی از این دستگاه ها تقدیر خواهد شد. همچنین واحدهای صنعتی که کمترین رعایت شیوه نامه های بهداشتی را داشته اند شناسایی و توبیخ می شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: درباره پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا مقرر شد به این واحدها وام با بهره ۱۲ درصد تعلق گیرد که سهم وام استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

غلامی یادآور شد: با توجه به وضعیت قرمز استان همچنان نماز جمعه برگزار نمی شود و برگزاری نماز جماعت در مساجد با رعایت فاصله گذاری مقدور است و اگر در فضای باز برگزار شود بهتر خواهد بود. در خصوص مدارس مصوبات قبلی همچنان پا برجاست و آموزش و پرورش در خصوص تعدادی از مدارس که نمی توانند آموزش مجازی داشته باشند اقدام می کند.

وی افزود: دورکاری کارمندان با نظر مدیر دستگاه های مختلف است و اولویت با کارمندانی است که بیماری زمینه ای دارند. مدیر مربوطه با توجه به حجم ارباب رجوع می تواند کارمندان خود را دورکار کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: باشگاه های ورزشی با وجودی که پرخطر هستند با رعایت دقیق پروتکل ها و فاصله گذاری می توانند فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: روز گذشته با استاندار از کاشان بازدید کردیم که متاسفانه در برخی فروشگاه ها و سطح شهر استفاده از ماسک بسیار کم بود که قرار شد از فردا عملیات میدانی در سطح کاشان و آران و بیدگل انجام شود و به شیوه تشویق حضوری هشدارها را به مردم بدهند تا استفاده از ماسک در بین شهروندان افزایش یابد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: به جز پارک ها و مراکز تفریحی سایر مراکز گردشگری و تاریخی با رعایت پروتکل ها فعال هستند که البته مردم باید کمتر به این مراکز مراجعه کنند. اجباری شدن ماسک هم در استان مطرح شده که با توجه به رعایت خوب ماسک در کلان شهر اصفهان همچنان سیاست توصیه ای اعمال می شود.

انتهای پیام

نظر شما