شناسهٔ خبر: 43493792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه خبر از یزد و ابرکوه

یزد - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با قدردانی از فعالیت‌های نیروی انتظامی گفت: نیروهای سبزپوش و سخت‌کوش انتظامی امید مردم هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته ناجا (۲۷مهرتادوم آبان) در دیدار فرمانده و پرسنل این نیرو افزود: مردم به رغم تحمّل دشواری‌های معیشتی وقتی تلاش فعّالان ناجا را در زمینه امنیّت بخشی و سلب امنیّت از عوامل سلب امنیّت در جامعه می بینند ، مشکلات را صبورانه تحمّل می کنند .

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه تلاش نیروی انتظامی آرامش بخش مردم است ، اظهار کرد: فعالیت های شبانه‌روزی نیروی انتظامی و تلاش آنان در راستای تقابل با عوامل مخّل امنیّت ، موجب امید دوستان ویأس دشمنان شده است .

حسینی اظهارکرد: نیروی انتظامی عامل تضمین اقتدار در عرصه‌ ملی است و ارج نهادن به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهیدان وظیفه همگانی است .

وی با اشاره به اینکه ملت قدردان تلاش و زحمات شبانه‌روزی مأموران ناجا هستند، تصریح کرد: پلیس مقتدر در اقتدار امنیت ملی نقش بسیار مؤثری دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: اقتدار ، عزت ، آرامش و امنیت امروز جامعه ، مرهون جانفشانی خون مطهر شهدا و حضور همه جانبه نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی است.

امام جمعه ابرکوه همچنین با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان با اهداء شاخه های گل از خدمات و تلاش های شبانه روزی پرسنل و سربازان نیروی انتظامی در حفظ نظم وامنیت تجلیل کرد.

همچنین فرمانده منطقه انتظامی ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته ناجا گزارشی از برنامه‌های این هفته ارائه کرد و گفت: کاهش۲۰ درصدی در هفته ماهه امسال در زمینه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان ابرکوه و  کشف افزایش ۴۰ درصدی مواد مخدر در این شهرستان مبین تلاش پرسنل پلیس برای تامین امنیت مردم بوده است .

سرهنگ سعید زینلی ، افزود: در هفت  ماهه امسال بیش از ۳۳۰ کیلوگرم موادمخدر در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ زینلی همچنین از برقراری پنج هزار و ۳۰۰ مورد تماس با تلفن ۱۱۰ خبرداد و تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تماس منجر به ارائه خدمات عملیاتی پلیس شده است .

وی ادامه داد: در هفته ناجا که با شعار با هم برای امنیت و سلامت نام گذاری شده است  با برگزاری ۶۰ برنامه مختلف فرهنگی، اجتماعی برگزار شد.

نیروی انتظامی ابرکوه در دوران هشت دفاع مقدس و همچنین برای حفظ نظم و امنیت و مبارزه با سوداگران مرگ، تاکنون ۱۴ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

***

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اقدامات شرارت گونه فردی در یکی از محلات شهر یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی رسائی افزود: با بررسی ماموران اداره عملیات پلیس اطلاعات، مشخص شد متهم که از اراذل و اوباش نوپدید است با سلاح سرد به فردی حمله و پس از مجروح کردن وی از محل متواری شده است.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران و شناسایی این مجرم فراری ادامه داد: ماموران این تبهکار را در مخفیگاهش در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه قبل از انجام هرگونه حرکتی دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

این مسوول با بیان اینکه دستگیری این شرور رضایت مندی اهالی محله و شهروندان را در پی داشت یادآور شد: پلیس با حمایت و پشتوانه دستگاه قضا با مزاحمان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.

***

رییس کل دادگستری یزد گفت: با توجه به تحقیق جامع صورت گرفته از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این استان به عنوان بهشت امنیت سرمایه‌گذاری در کشور اعلام شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: این تحقیق بر پایه تکمیل ۲۶ هزار پرسشنامه تکمیل شده از سوی فعالان اقتصادی در کل کشور با در نظر گرفتن ۳۸ مؤلفه و هشت نماگر، یزد را به عنوان بهترین استان از نظر شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۸ معرفی کرده است.

وی با قدردانی از تلاش همه مردم و مسوولان در عرصه اقتصادی افزود: در این تحقیق، شاخص‌های بسیاری مدنظر قرار گرفته که بر اساس هر یک صد هزار نفر جمعیت لحاظ گردیده و موارد بسیار مختلف و متفاوتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

این مسوول به برخی از پارامترهای مرتبط با دستگاه قضایی در این پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: در نماگر یک پیرامون تعریف و تضمین حقوق مالکیت که متضمن هفت مؤلفه می‌باشد، مواردی نظیر اعتماد به دستگاه قضایی، تخصصی بودن رسیدگی به دعاوی تجاری در مراجع قضایی، رسیدگی به اختلافات تجاری از طریق داوری، نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی و میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده ورودی و اجرای کامل و به موقع احکام مراجع قضایی، لحاظ شده است.

دهشیری ادامه داد: فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی، مصونیت مال و جان شهروندان از تعرض، شفافیت و سلامت اداری و بسیاری از شاخص‌های دیگر در این تحقیق به صورت آماری و یا پیمایشی مورد بررسی قرار گرفته و هر یک از موارد به صورت دقیق مورد ارزیابی شده است.

رییس کل دادگستری یزد تأکید کرد: این مسئله نشان از تعهد و مسئولیت پذیری و همدلی و همکاری مسئولان مرتبط اعم از امنیتی، انتظامی، قضایی، اجرایی و مدیران دولتی و خصوصی در قبال فعالان اقتصادی است و تلاش برای ایجاد شرایط بهتر و ایده آل‌تر برای سرمایه گذاری و تولید و اشتغال نیز استمرار خواهد داشت.

هم‌اکنون در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد حدود ۱۲۰ هزار نفر فعالیت دارند.

نظر شما