شناسهٔ خبر: 43491011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشت گیاه مورینگا برای نخستین بار در زرآباد کنارک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گیاه مورینگا برای نخستین بار در منطقه زرآباد در سطح ۲۰ هکتار کشت شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نیکبخت در جریان بازدید از منطقه زرآباد تصریح کرد: خواستگاه اصلی این درخت در کشور در منطقه چابهار و زرآباد سیستان وبلوچستان می تواند باشد و از باروری و سوددهی مناسبی برخوردار است.

وی بیان کرد: این درخت مصرف بالایی در کشورهای اروپایی و ایران اسلامی دارد و در تلاش هستیم کشت این درخت را در جنوب استان سیستان و گسترش بدهیم.

نیکبخت تاکید کرد: با توجه به سودآور بودن کشت مورینگا و علاقه کشاورزان منطقه به توسعه کشت این گیاه  به کشاورز پیشرو در کشت گیاه مورینگا ٢ هکتار زمین جهت احداث صنایع تبدیلی و فرآوری واگذار شده تا با راه اندازی واحد فرآوری در منطقه، ارزش افزوده بیشتری عاید کشاورزان گردد.

درخت مورینگا نسبتاً به خشکی مقاوم است و هم در نواحی خشک و نیمه خشک و هم در نواحی مرطوب رشد می کند و به درخت معجزه معروف است، از جمله موارد مصرف مورینگا میتوان به مصرف آن در غذای کودک، علوفه حیوانات، تصفیه آب، داروهای طبیعی، باروری،و غیره اشاره کرد.

علاوه براین برگ‌های مورینگا را می توان جهت افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن بدن استفاده نمود، مورینگا انرژی بدن را بدون قند فراهم می‌کند. 

از برگ‌ها این گیاه می‌توان جهت زیباسازی پوست مورد استفاده قرار گیرد ، این برگ‌های کوچک می‌توانند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهند.

انتهای پیام

نظر شما