شناسهٔ خبر: 43490428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اثبات نقش سفارت آمریکا در حمله راکتی به منطقه مسکونی بغداد

یکی از فرماندهان حشد الشعبی می‌گوید که پرونده حمله راکتی اخیر به یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد با اثبات نقش آمریکا در این حمله بسته شد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان «محمد البصری»، از فرماندهان حشد الشعبی روز چهارشنبه، ۳۰ مهر، ضمن اشاره به تحقیقات درباره حمله راکتی اخیر به یک منطقه مسکونی نزدیک به فرودگاه بغداد، پایتخت عراق که با جان باختن و مجروح شدن شماری از عیرنظامیان همراه شد، گفت «این پرونده پس از اثبات نقش آمریکا در آن، بسته شد.»

به گزارش پایگاه «الراصد»، وی می‎گوید «طرف آمریکایی مدعی شده که این حمله غیرعمدی بوده و در جریان یک عملیات آموزشی که برای حفاظت از سفارت آمریکا انجام گرفته، روی داده است.»

این فرمانده حشد الشعبی افزود «سفارت آمریکا برای ارائه مبلغ زیادی پول به خانواده‌ های جان باختگان اقدام کرد اما خانواده‌ها دریافت این پول را به عنوان دیه افراد جان باخته رد کردند.»

اوایل مهر ماه، فرماندهی مشترک عملیات عراق اعلام کرد که در پی حمله راکتی به یک منزل مسکونی در منطقه «الرضوانیه» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، ۵ نفر جان باخته و ۲ نفر نیز مجروح شدند.

گردان‌های حزب الله عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ردپای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در حمله راکتی به منطقه «الرضوانیه» وجود دارد.

گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه خود خواستار تشکیل کمیته مشترک وزارت کشور عراق و حشد الشعبی برای تحقیق در این باره شده بود.

در همین حال گردان‌های سید الشهدا عراق اعلام کرد که شواهدی مبنی بر ارتباط سفارت آمریکا در این کشور با حمله راکتی به یک منطقه مسکونی در بغداد در اختیار دارد.

«کاظم الفرطوسی»، سخنگوی گردان‌های سیدالشهدا گفت «شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد سفارت آمریکا از طریق مزدوران خود در پس حمله موشکی به یک منزل مسکونی در منطقه الرضوانیه قرار دارد.»

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما