شناسهٔ خبر: 43490035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم رسیدگی به موقع به پرونده های خاص و جرایم خشن

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر رسیدگی به موقع به پرونده های خاص و جرایم خشن و تاکید کرد خواستار قاطعیت و جدیت نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با این جرایم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به همراه قائم مقام و دادستان مرکز استان و همچنین جمعی از معاونین قضائی استان در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با فرماندهان و معاونین انتظامی استان در محل ستاد فرماندهی دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت و تبریک هفته نیروی انتظامی به عموم مردم ایران و مجموعه انتظامی استان بیان کرد: حقیقتا باید قدردان نیروهای انتظامی باشیم.

حجت الاسلام مصطفوی نیا عنوان کرد: وقتی یک سرباز در کوچه و در کنار منزل ما شب تا صبح نگهبانی و پاسداری می دهد حضور وی اطمینان و آرامش بخش  و همه مردم این را تجربه کرده اند که حضور پلیس و نیروهای انتظامی برای مردم آرامش می آورند.

این مقام ارشد قضائی در استان با خداقوت و تقدیر از زحمات مجموعه انتظامی استان عنوان کرد: سردار قنبری فرمانده پیشین انتظامی استان با همکاری و تلاش مجموعه انتظامی استان الحمد لله کارنامه موفق و درخشانی در استان داشت.

وی به کشف 700 تن مواد مخدر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این مقدار کشفیات چیزی حدود یک سوم  آن متعلق به کشفیات استان سیستان و  بلوچستان و تلاش های نیروهای انتظامی استان است که نشان از سر زنده بودن و اشرافیت پلیس و دیگر نیروی های نظامی استان بر روی فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر است.

مصطفوی نیا با اشاره به گزارش کشف 98 تن مواد مخدر استان در سال توسط جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این رقم کشفیات نشان از  تلاش مجموعه انتظامی استان است که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: بر همه ما لازم است استان را جولانگاه اراذل و اوباش قرار ندهیم و دغدغه مجموعه قضائی و انتظامی بوده و می باشد که با این جرایم به شدت برخورد و مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما باید به گونه ای باشد  که با برنامه ریزی دقیق و صحیح به شدت با جرایم به ویژه جرایم خشن مقابله کرده تا حتی یک مورد هم در استان  اتفاق نیفتد، خاطر نشان کرد: بر روی جرایم خشن باید بسیار حساس باشیم ما هم در مجموعه قضائی مرتبا در جلسات متذکر شده ایم که تصمیمات محکمی در برابر محکومین جرایم خشن بر اساس قانون می گیریم و هیچ گونه رافتی هم به این افراد و مجرمان نمی دهیم.

اجازه ندهیم جرایم خشن حتی یک مورد هم در استان رخ دهد

این مقام ارشد قضائی در استان با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم جرایم خشن حتی یک مورد هم در استان رخ دهد افزود: با تلاش نیروهای انتظامی و همچنین با تشکیل کمیته نظارت بر پرونده های خاص  با این گونه جرایم به شدت برخورد می کنیم و اجازه جولان دهی به مجرمان را نخواهیم داد.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه در برخورد با جرایم خشن همچون آدم ربائی، قتل و سرقت های مسلحانه به شدت برخورد می کنیم، خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی توسط نیروهای انتظامی در کشف جرایم خشن انجام شده که می بایست در ادامه هم حساس تر بود و هم با این اقدامات فرصت از مجرمان گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان  با اشاره به تلاش دشمن  برای ایجاد محیطی ناامن در کشور و برای مردم افزود: وقتی کالاهای کشور با ارز دولتی وارد بازار و برای مردم تهیه می شود ما در دستگاه های قضائی و انتظامی می باید از جابجائی این کالاها و قاچاق آنان که باعث اخلال در نظم اقتصادی می به شدت برخورد کنیم.

این مقام قضائی با تقدیر از اقدامات پلیس در کشف جرایم و سلاح های غیر مجاز در استان گفت: این اقدام یکی از دغدغه ها ماست و در این خصوص قوانین محکمی وضع شده است و در جلسات متعدد با  دادستان مرکز استان مطرح کرده ایم با توجه به قوانین لازم الاجرا در این خصوص نیز جلسات متعدد تشکیل و ضمن هماهنگی کار کارشناسی شود و تصمیم گیری های لازم اتخاذ شود.

" مصطفوی نیا" افزود: در موضوعات جرایم خشن نیاز است دستگاه های مرتبط فرهنگی در کنار طرح های انتظامی پلیس اقدامات فرهنگی را نیز انجام دهند چرا که اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم خشن بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

این مقام ارشد قضائی دراستان با اشاره به حساسیت دستگاه قضائی در برخورد با جرایم خشن، خاطر نشان کرد: طوایف، مولوی ها، ریش سفیدان می باید در برخورد با جرایم خشن و پیشگیری از وقوع آن پای کار بیایند چرا که حضور این افراد در استان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر جرمی ارتکاب شود و نیروی انتظامی بلافاصله عامل و عاملین آن را دستگیر و دستگاه قضائی نیز در کمترین زمان ممکن و  بلافاصله پرونده رای بدهند مطمئنا وضعیت می تواند بهتراز پیش باشد.

وی با بیان رسیدگی به موقع پرونده های خاص و جرایم خشن و هنچنین قاطعیت و جدیت نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در برخورد با این جرایم عنوان کرد: در سایر جرایم همچون جرایم رایانه ای نیز در دادسراها و شعبات قضائی به صورت تخصصی پرونده ها بررسی و مقرر شده شعبه خاصی نیز در برخورد با این جرایم در دادسرا ها تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن تبریک و گرامیداشت مجدد هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات پلیس در برقراری نظم و امنیت، خاطر نشان کرد: تلاش ها و زحمات برای رضای خداوند متعال، مطمئنا ذخیره ای می شود  برای قبر و قیامت.

گفتنی است، در این دیدار سردار" احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان ضمن تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان و همچنین معاونین قضائی همراه، گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان ارائه و از تعامل دستگاه قضائی با پلیس در اجرای ماموریت ها قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/3139

نظر شما