شناسهٔ خبر: 43489758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۷۰۰۰ اثر هنری و صنایع‌ دستی به جشنواره قرآنی هدهد ارسال شده است

مسئول بخش هنری و صنایع دستی جشنواره قرآنی هدهد گفت: ۷ هزار اثر در بخش هنری و صنایع دستی بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت دریافت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، فهیمه دهقان زاده، مسئول بخش هنری و صنایع دستی جشنواره قرآنی هدهد گفت: دریافت آثار تجسمی بخش هنری و صنایع دستی بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دبیرخانه مرکزی از ۱۹ مهرماه آغاز شد و امروز ۳۰ مهرماه به پایان خواهد رسید.

وی گفت: تا به امروز ۴۰ دانشگاه از مجموعه ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی آثار حجمی و مربوط به بخش هنری و صنایع دستی جشنواره قرآنی هدهد در دوره بیست و پنجم را ارسال کرده‌اند و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را برای ما ارسال کنند.

این فعال قرآنی، تاکید کرد: در بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، آثار بسیار خوبی از سوی شرکت کنندگان ارسال شده است که برخی آثار دارای کیفیتی بالاتر از دوره‌های گذشته است و با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و مجازی برگزار شدن جشنواره قرآنی هدهد، نشان از توجه مخاطبان و شرکت کنندگان به این جشنواره دارد.

وی با اشاره به رشته‌های بخش هنری و صنایع دستی بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت گفت: این بخش دارای ۱۱ رشته از جمله «منبت و معرق»، «تابلوفرش»، «خوشنویسی (نسخ-نستعلیق)»، «نقاشی»، «عکاسی»، «تذهیب»، «فیلم کوتاه»، «طراحی پوستر»، «نمایش (تئاتر صحنه)»، «تیزر» و «نماهنگ» است. رشته تابلو فرش برای اولین بار اضافه شد.

دهقان زاده درباره داوری آثار خاطرنشان کرد: برای اولین بار بنا شد که داوری اولیه آثار در مرحله کشوری بخش هنری و صنایع دستی در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود، در واقع در مرتبه اول دانشگاه‌ها بهترین آثار تجسمی در این بخش را داوری و برای دبیرخانه ارسال می‌کنند و در ادامه داوران مجرب و توانا در دبیرخانه مرکزی جشنواره، برگزیدگان این بخش را معرفی خواهند کرد.

مسئول بخش هنری و صنایع دستی جشنواره قرآنی هدهد، بیشترین آثار رسیده تا به امروز را مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان، اردبیل، کرمانشاه، شیراز عنوان کرد و گفت: برخی دانشگاه‌های حائز رتبه در دوره‌های قبل جشنواره نیز آثار خود را در اختیار دبیرخانه مرکزی قرار خواهند داد. داوری آثار در آبان ماه جاری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش هنری و صنایع دستی ۶ هزار و ۹۰۲ اثر ارسال شده است که شامل بخش هنری با ۶ هزار و ۸۲ اثر است. این موارد شامل ۲۱ اثر در پی‌نما، ۹۰ تابلوفرش، ۵۹ تذهیب، ۳۲ تیزر، ۷۰۳ خوشنویسی، ۴۷۴ طراحی پوستر، ۳ هزار و ۵۶۲ عکاسی، ۹۵ فیلم کوتاه، ۱۳۱ کلیپ، ۱۵۶ معرق و منبت، ۷۵۹ نقاشی است.

دهقان زاده افزود: در بخش فناوری شامل ۴۱۵ اثر شامل ۲۰۴ اپلیکیشن، ۱۳۰ نرم‌افزار‌های قرآنی، ۶۶ اپلیکیشن گروهی، ۱۵ نرم‌افزار قرآنی گروهی، بخش ویژه با ۲۵۲ اثر شامل اپلیکیشن ویژه با ۶۷ اثر و کلیپ ویژه با ۱۸۵ اثر و بخش پژوهشی شامل رشته تألیف کتاب با ۱۵۳ اثر به این دوره از جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیشترین آثار مربوط به رشته خوشنویسی بوده است، در هر رشته سه نفر برگزیده پس از انجام داوری‌ها انجام خواهد شد که در ۱۱ رشته شامل ۳۳ نفر برگزیده خواهند بود.

نظر شما