شناسهٔ خبر: 43489719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری در غار نمکی گرمسار

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از انجام سرمایه گذاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در غار نمکی گرمسار خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی جمال ۳۰ مهر ماه 1399 در کارگروه گردشگری شهرستان گرمسار، اظهار کرد: انجام سرمایه گذاری در غار نمکی گرمسار از تاکیدات دکتر مونسان است و اجرایی شدن آن نیاز  به حمایت تمام دستگاه های اجرایی مرتبط دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه بلند پرواز ایوانکی می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری گرمسار داشته باشد، افزود: انجام پرواز تفریحی از ایوانکی به سایر نقاط از جمله قصر بهرام ، سمنان و ... از برنامه ها ست.

جمال خواستار فعال شدن کانون ملی گردشگری و توجه ویژه به کارگروه مهر و میراث در گرمسار شد و گفت: این کارگروه نقش موثری در رفع مشکلات دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری فم تور رسانه های موثر در گرمسار و پس از کاهش شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد:چهار پروژه مهم از جمله مجموعه گردشگری سنتی، سفره خانه سنتی و ... در گرمسار در دست اجراست و موافقت اصولی 14 پروژه گردشگری دیگر نیز صادر شده است.

جمال با بیان اینکه تدوین طرح جامع گردشگری در مراحل پایانی است، گفت: طرح گردشگری شهرستان ها در این طرح جامع دیده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار نیز  گفت:۷۰ اثر ثبتی در ایوانکی وجود دارد و بخشی از آثار داخل شهر هستند و مالک خصوصی دارند و از این رو در امر مرمت این آثار دچار مشکل هستیم.

مهوش کمالی با اشاره به اینکه کاروانسرای ایوانکی توسط بخش خصوصی  در حال مرمت است، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در نمونه گردشگری بهورد است و این منطقه از قابلیت بالایی برای  سرمایه گذاری برخوردار است.

وی از مرمت جاده سنگفرش و کاروانسرای قصر بهرام خبر داد و گفت:  در حال حاضر هشت کارگاه صنایع دستی در گرمسار فعال است.

فرماندار گرمسار نیز در این جلسه گفت:گرمسار، ظرفیت های صنعتی، معدنی و کشاورزی و گردشگری قابل توجهی دارد.

سعید متقی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه های گردشگری و ...انجام شده است، افزود: این دستاوردها زمینه ساز مهاجرت معکوس به شهرها را فراهم کرده است.

انتهای پیام

نظر شما