شناسهٔ خبر: 43489669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی به جبران عقب ماندگی ها در شفت

شفت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عقب ماندگی شفت در حوزه بهداشتی و درمانی از نگاه ویژه این دانشگاه برای جبران این عقب ماندگی ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار شفت با اشاره به اینکه پیگیری مستمر برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و پرداخت مطالبات از مهم‌ترین رویکردها در یک ساله گذشته بوده است، افزود: بدهکاری بالا دانشگاه علوم پزشکی گیلان انگیزه کار را در این مجموعه از بین برده بود.

وی با بیان اینکه امروز نیمی از بدهی ۶۷۰ میلیارد تومانی حوزه بهداشت و درمان پرداخت شده است، گفت: در حوزه زیرساختی با کمبودهای فراوانی مواجه بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بخش‌های زیادی از این کمبودها جبران شده است.

سالاری با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و استانی برای پیشبرد امور، تصریح کرد: در شهرستان‌های غربی استان گیلان کمبود تجهیزات و امکانات زیر ساخت بیش از سایر مناطق استان به چشم می‌خورد.

وی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی شهرستان شفت در این زمینه و با بیان اینکه تجهیزات دریافت شده بر اساس شاخص‌ها و کمبودهای شهرستانی توزیع شده است، ادامه داد: در این خصوص سهم شهرستان‌های محروم به ویژه شفت و فومن ویژه‌تر دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به افزایش توجهات این دانشگاه به شفت در راستای جبران عقب ماندگی‌ها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر متخصص بیهوشی و متخصص جراحی به شفت اختصاص یافته و به زودی در این شهرستان خدمات جراحی عمومی و زنان و زایمان ارائه خواهد شد تا از ارجاع نامتعارف بیمار به مرکز استان و یا بیمارستان‌های هم‌جوار کاسته شود.

سالاری با بیان اینکه به رغم توجهات صورت گرفته به بیمارستان امام رضا (ع) شفت هنوز این مرکز درمانی از ضریب پایی اشغال تخت برخوردار است، افزود: انتظار می‌رود با اختصاص پزشکان متخصص این چالش نیز برطرف شود.

وی در ادامه بر ضرورت فراهم آوردن قطعه زمینی در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت برای ایجاد یک مرکز درمانی با توجه به گردشگر پذیر بودن آن تأکید کرد.

نظر شما