شناسهٔ خبر: 43489601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روز شمار انتخابات ۲۰۲۰؛

بایدن در جمع آوری کمک های مالی نیز از ترامپ پیش افتاد

دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری، آمار و ارقام کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا نشان می‌دهد که جو بایدن در جمع‌آوری کمک‌های مالی نیز از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که ستاد ترامپ پس از آنکه در سپتامبر ۱۳۹ میلیون دلار صرف تبلیغات کرد، اکنون ۶۳ میلیون دلار در اختیار دارد. در حالی که رقیب دموکرات وی اگر چه هنوز اطلاعات کاملی از کمک‌های مالی و هزینه‌های انتخاباتی سپتامبر را ارائه نداده، ولی اعلام کرده که در پایان آن ماه ۱۷۷ میلیون دلار در اختیار داشته است.

این در حالی است که بایدن در نظرسنجی‌ها نیز  از ترامپ پیش افتاده است.

نشریه انگلیسی اکونومیست پیش‌بینی کرده که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار شود، احتمال آنکه بایدن بیشترین آراء گزینشگران را کسب کند، ۹۳ درصد در برابر ۷ درصد ترامپ بوده و نامزد دموکرات‌ها ۳۵۰ رأی گزینشگران را در برابر ۱۸۸ رأی گزینشگران ترامپ به دست می‌آورد. اکونومیست همچنین پیش‌بینی کرده که بایدن به احتمال ۹۹ درصد بیشترین تعداد آراء مردمی را نیز به دست آورد.

تارنمای معروف ۵۳۸ نیز که در پیش‌بینی نتایج انتخابات آمریکا ید طولایی دارد ۸۷ درصد احتمال داده که بایدن بر ترامپ پیروز شده و ۳۴۶ رأی گزینشگران را به دست آورد. این تارنما در شب انتخابات چهار سال پیش پیش‌بینی کرده بود که شانس پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون ۲۹ درصد است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما