شناسهٔ خبر: 43489052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان سینما: به دغدغه‌های کودکان در فیلمسازی توجه شود

اصفهان- ایرنا- یک کارگردان سینما گفت : در سینما ضروری است استعداد کودکان و نوجوانان شناسایی شوند و به دغدغه و خواسته آنان در فیلمسازی باید توجه شود.

صاحب‌خبر -

یاسر احمدی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی "خداحافظ سینما"  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تنها و بهترین راه حل برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال پخش فیلم‌ها به صورت آنلاین بود و بسیارخوب است که کودکان و نوجوانان از فیلم‌های ساخته شده محروم نماندند.

وی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و فضای موجود معتقد هستم که تنها و بهترین راه حل برای برگزاری این جشنواره پخش فیلم‌ها به صورت آنلاین بود.

وی ادامه داد: بازخوردهای خوبی نیز از دوستانم در این خصوص دریافت کردم. قطعاً این نحوه برگزاری شور و اشتیاق سال‌های گذشته را ندارد، اما امسال کودکان و نوجوانان از فیلم‌های ساخته شده محروم نماندند و به نظرم خیلی خوب بوده است.

تهیه‌کننده فیلم «خداحافظ سینما» درباره موضوع فیلم و دغدغه تولید آن عنوان کرد: موضوع فیلم من در خصوص استعدادیابی و الگو برداری در حوزه کودکان و نوجوانان و همچنین دغدغه من در خصوص تولید این فیلم توجه به استعداد کودکان و نوجوانان بوده است که اگر در مسیر خود قرار نگیرند و به آنها توجه نشود ممکن است استعداد آنها از بین رفته و هیچگاه به هدف خود نرسند.

احمدی درباره داستان فیلم خود نیز گفت: داستان در خصوص پسر بچه‌ای با عشق بازیگری است و استعداد عجیبی در این حوزه دارد و به واسطه فرصتی که در مدرسه خود برای تولید یک فیلم اتفاق می‌افتد می‌خواهد که به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: سر راه این پسر بچه اتفاقات عجیب و غریبی رخ می دهد و در پایان داستان کارش به یک پیرمردی گیر می‌کند که در کنار مدرسه دکه‌ای دارد و مایحتاج مدرسه را می‌فروشد. در این فیلم سعی کرده‌ام در کنار جذابیت‌ها، نکته‌های آموزشی و انگیزشی برای کودکان و نوجوانان و حتی خانواده‌هایشان بگنجانم.

کارگردان فیلم «خداحافظ سینما» پیرامون مناسب‌سازی این فیلم برای افراد ناشنوا و کم‌شنوا گفت: چرا باید محدودیت زیاد باشد تا کودکانی که مشکل یا محدودیتی دارند از دیدن تلویزیون و یا یک فیلم سینمایی محروم بمانند. زمانی که این پیشنهاد به من داده شد استقبال کردم، تا این کودکان توانمند بتوانند از این‌ فیلم‌ها استفاده کنند و گلاره عباسی( بازیگر) نیز در این زمینه به ما بسیار کمک کردند و زحمات زیادی در این خصوص کشیدند.

وی در پایان درباره مشکلات‌اش برای تولید این فیلم اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که برای ما اتفاق افتاد، آغاز فیلمبرداری در اسفند ماه ۹۸ بود که به یکباره کرونا به کشور آمد و فیلمبرداری متوقف شد.

احمدی ادامه داد: به واسطه این مشکل در ادامه تولید این فیلم، بازیگران مجبور به پوشیدن لباس‌های زمستانی در گرمای شدید تابستان بودند که باید فضای محیط و طبیعت فصل را رعایت می‌کردیم تا بالاخره بتوانیم این فیلم را به پایان برسانیم.

به گزارش ایرنا، سال گذشته سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان  از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور ۹۸ در ۲ بخش "ملی" و "بین المللی" در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،  براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، و با عنایت به شیوع جهانی کووید -۱۹، از ۲۷ مهر ماه لغایت ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر لغایت ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰) به صورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار و در آن جوایزی به برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد.

نظر شما