شناسهٔ خبر: 43487445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشکل مالی رسانه‌ها حل شود درگیر کار سفارشی نمی‌شوند

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه جای خالی انجمن صنفی رسانه در استان حس می شد گفت: اگر مشکل مالی رسانه‌ها حل شود دیگر درگیر کار سفارشی نمی‌شوند و تمام هم و غم خود را صرف رفع مشکلات مردم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی در نشست با انجمن صنفی کارفرمائی مدیران رسانه‌های استان، تشکیل را گامی مثبت در ارتقای وضیعت رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: جای خالی این انجمن صنفی رسانه در استان همدان ‌احساس می‌شد؛ امیدوارم‌ با عملکرد خوب این ‌مجموعه شاهد پیشرفت رسانه‎های استان همدان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: متأسفانه‌ حوزه فرهنگ ۲۵ درصد از بودجه کل کشور را به خود اختصاص داده که با توجه به گستردگی مجموعه‌های تحت نظر وزرات ارشاد این رقم بسیار ناچیز ادارات فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: با این بودجه محدود قادر نخواهیم بود از رسانه‌های استان همدان کامل حمایت کنیم و متأسفانه این موضوع باعث شده که برخی رسانه‎های استان رسالت خبری خود را به‎درستی انجام ندهند.

وی با بیان آنکه حوزه اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر مغفول مانده است، ابراز کرد: با تشکیل انجمن‌های صنفی رسانه می‌توان گامی مثبت در راستای استقلال رسانه‎ها برداشت.

احسانی افزود: وقتی رسانه‎ها به لحاظ مالی مستقل شوند، دیگر کار سفارشی انجام نمی‌دهند و درصدد حل مشکلات مردم و ‌جامعه برخواهند آمد.

وی گفت: از انجمن صنفی رسانه حمایت خواهیم کرد و توصیه من این است که از تجربه‌های استان‌های دیگر استفاده کرده ‌و با برنامه‌ریزی بلندمدت از ظرفیت سایر مجموعه‌ها بهره‌مند شوید.

* رفع مشکلات اقتصادی رسانه مهم‌ترین هدف تشکیل انجمن صنفی رسانه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمائی رسانه‌های استان همدان نیز با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل انجمن صنفی رفع مشکلات رسانه‌های استان همدان است، مطرح کرد: در حال حاضر رسانه‌های استان همدان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و بسیاری از رسانه‎های محلی استان به‎دلیل شرایط بد اقتصادی قادر به ادامه کار نیستند.

مسعود پورصالحی با بیان اینکه هدف اصلی ما ضمن ایجاد انسجام بهبود اقتصاد رسانه است، عنوان کرد: امیدواریم با همراهی و ‌همدلی تمام مدیران رسانه‌ها و مسئولان استان بتوانیم کمک شایانی در حوزه  اقتصاد ‌و حل مشکلات  رسانه داشته باشیم.

* ارائه‌ خدمات رفاهی به کارکنان رسانه‎های استان همدان

دبیر انجمن صنفی رسانه‌های نیز با بیان اینکه هدف تشکیل  انجمن صنفی بهبود وضعیت مالی و ارائه خدمات مختلف آموزشی و رفاهی به اصحاب رسانه است، مطرح‌ کرد: هدف اصلی تشکیل انجمن صنفی رسانه کمک به وضیعت اقتصادی و حمایت حقوقی اصحاب رسانه است.

زهره پوروهابی با اشاره به بهره‎گیری از دو مشاور حقوقی در این انجمن، بیان کرد: طی این مدت که انجمن صنفی رسانه تشکیل شده، موفق شدیم ضمن بهرمندی از ‌مشاوره حقوقی، برخی از پرونده‌های حقوقی و شکایتی که از برخی اصحاب رسانه شده بود را حل‎وفصل کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای رسانه استان همدان، عنوان کرد: استان همدان ظرفیت زیادی در حوزه رسانه‎ها دارد که می‌توان با برندسازی ، استان همدان را به جایگاه اصلی خود در کشور رساند.

این مقام مسئول افزود: هدف دیگر انجمن صنفی بحث آموزش تخصصی ویژه رسانه‌ای‌ها است که با برگزاری کارگاه آموزشی گامی مثبت جهت ارتقای آموزش اصحاب رسانه برداریم.

پوروهابی گفت: از ابتدای تأسیس انجمن صنفی سایت انجمن را طراحی کرده و پایان آبان‌ماه رونمایی از آن را خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از خدمات این سایت طراحی فضای ویدئوکنفرانس است که مدیران بتوانند نشست‌های خبری خود را در این فضا برگزار کنند.

دبیر انجمن صنفی رسانه‌های استان همدان گفت: اصحاب رسانه جزء معدود افرادی هستند که خدمات رفاهی دریافت نمی‎کنند؛ به همین دلیل درنظر داریم با ارائه خدمات مانند کارت تخفیف ویژه رستوران‌ها و سوپرمارکت‎ها، تأسیس تعاونی تأمین نیاز، سفرهای درون‌کشوری با تخفیف ویژه، کمک‌حال رسانه‎های استان همدان باشیم.  

وی با بیان ‌اینکه‌ نگاه جامعی به خانواده رسانه داریم، اذعان کرد: تمام افرادی که در رسانه فعالیت دارند می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

 عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رسانه‌های استان همدان گفت: همدان به‎دلیل اینکه جزء استان‌های  رسانه‌ای است، انجمن صنفی می‎تواند بازوی پُرتوان برای اداره فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی باشد و‌ سیاست‌های این اداره را به گوش مسئولان رسانه‎های استان همدان برساند.

محمدرضا بیاناتی افزود: یکی از خدمات انجمن صنفی تاسیس مرکز نیکوکاری رسانه بود که برنامه‌های متنوعی در این زمینه طراحی و به زودی اجرائی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در انجمن نیکوکاری بستر مناسبی برای کمک به فعالان رسانه‌ای نیازمند  فراهم کرده‌ایم و در عین حال تلاش می‌کنیم از ظرفیت رسانه برای کمک به نیازمندان جامعه بهره ببریم همانطور که در ایام محرم در توزیع بسته‌های معیشتی مشارکت کردیم.

انتهای پیام/ 3140/

نظر شما