شناسهٔ خبر: 43485647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تشکیل ۱۰۴۶ پرونده برای نانوایان متخلف در استان اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ذخیره سازی گندم در سیلوها به اندازه کافی صورت گرفته و در سطح استان کمبود آرد نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی تشدید بازرسی از نانوایی‌ها را در اولویت فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: در سطح استان تعداد ۱۹۱۸ واحد نانوایی سهمیه پز و ۷۳۷ واحد نیمه یارانه‌ای در حال فعالیت هستند.
وی از تقسیم سطح شهر اردبیل به ۵ مسیر برای بازرسی بهتر خبر داد و افزود: واحدهای نانوایی اردبیل با ۱۰ نفر بازرس با اولویت گزارشات مردمی اعلام شده به سامانه ۱۲۴ مورد بازرسی قرار گرفته و تمام موارد از قبیل کم فروشی، گران فروشی، رعایت یا عدم رعایت موجودی آرد در کارتکس‌های نانوایان ثبت و توسط بازرس امضای می‌شود.
ریس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به ۱۸ هزارو ۸۳۷ مورد بازرسی از نانوایی های فعال در سطح استان و تشکیل ۱۰۴۶ پرونده برای نانوایان متخلف در سطح استان طی شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: این تعداد پرونده به ارزش تقریبی هفت میلیارد و ۳۸۹ میلیون  و ۸۰۷ هزارو ۱۲۹ ریال  پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی، برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارسال شده است.

صادقی به قطع سهمیه آرد ۱۱۷ واحد نانوایی در این مدت اشاره کرد و گفت: طبق مصوبات کارگروه آرد و نان استان از بابت تخلفات مکرر، سهمیه آرد تعداد ۱۱۷ واحد نانوایی در طول ۶ ماه اول ۱۳۹۹ به طور موقت قطع شده و ملزم به پرداخت جریمه نقدی شدند.
وی به مردم در خصوص فراوانی آرد و نبود مشکل در این خصوص اطمینان داد و گفت: هیچ نوع کمبودی در آرد نداریم و به اندازه کافی گندم در سیلوها ذخیره‌سازی شده و در تحویل آن به کارخانه‌های آردسازی مشکلی وجود ندارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش به تشویق نانوایان قانون مند و بهداشتی اشاره کرد و گفت: نانوایانی که طبق مصوبات قوانین موجود در رعایت وزن چانه ، کیفیت نان و همچنین در نوع و میزان پخت، فعالیت رضایت بخشی داشته باشند با افزایش سهمیه آرد تشویق خواهند شد.
صادقی با اعلام اینکه افزایش قیمت اخیر در آرد مربوط به آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای نیست افزود: متأسفانه عده‌ای سودجو به بهانه کسب منفعت، بازار سیاه آرد راه انداخته و دست به احتکار آرد و یا کم فروشی نان زده‌اند که به شدت با این خاطیان برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه هر کیسه نان باید در وقت مقرر پخته شده و به مشتریان ارائه شود، گفت: برای جلوگیری از هر گونه تخلف مقرر شده تعداد سهمیه آرد بر مبنای ساعت مقرر پخته شود و هر نانوایی آرد را زودتر از بقیه تمام کند علاوه بر برخورد شدید، قطع سهمیه خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر رعایت ساعت پخت توسط نانوایان گفت: نانوایان موظف هستند جدول ساعاتی که به آنها ارائه شده را در محل دید عموم نصب کرده و نسب به رعایت آن جدیت داشته باشند.
به گزارش مهر، صادقی با اشاره بر لزوم همکاری مردم در انعکاس تخلفات از طریق سامانهئ ارتباطی  ۱۲۴ اظهار کرد: نانوایان مسیر پرتردد و خیابان‌های اصلی شهر برای افزایش میزان پخت نان، سهمیه آرد اضافی دریافت کرده و موظف به پخت نان تا بعد از ظهر هستند که در این میان بازرسان بر نحوه و میزان فعالیت آنها نظارت مستمر دارند.

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما