شناسهٔ خبر: 43481870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

کمپ تیم‌های ملی در "سوها" احداث می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از احداث کمپ تیم‌های ملی در منطقه سوها و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سجاد انوشیروانی 30 مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته تربیت بدنی با اشاره به اهمیت امر ورزش و تندرستی در جامعه اظهار کرد: در این شرایط کرونایی مردم را به ورزش همگانی ترغیب و تشویق می‌کنیم و امیدواریم در ایستگاه‌های تعریف شده ورزش همگانی به صورت صبحگاهی و شامگاهی ترویج و توسعه پیدا کند.
وی به اجرای 250 برنامه در گرامیداشت هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه‌ها اجرای ورزش صبحگاهی در مناطق مختلف شهر و توزیع جوایز در بین شرکت‌کنندگان و همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار، ایثارگر و اجرای برنامه‌های مختلف تفریحی، فرهنگی و ورزشی در رشته‌های مختلف است که در گرامیداشت این هفته برگزار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هفته تربیت بدنی از روز شنبه شروع شده و به مدت یک هفته برنامه‌های مختلفی در این ایام برگزار می‌شود که برخی از این برنامه‌ها به شکل مجازی و با هدف ترویج و توسعه ورزش همگانی و همچنین اهمیت امر ازدواج و فواید ورزش در خانواده‌ها تهیه و تدارک دیده شده تا مردم آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنند.
انوشیروانی در ادامه به اجرای طرح آوای ورزش و همسایگی اشاره کرد و افزود: در این پویش کشوری سعی و تلاشمان بر این است تا با حضور در مجتمع‌های بزرگ ساختمانی در شهرک‌ها و مناطق مختلف شهر، شهروندان را به امر ورزش و تحرک‌بخشی بیشتر ترغیب و تشویق کنیم.
وی بیان کرد:‌ در تمامی این برنامه‌ها سعی بر این است تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و همه پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

ورزش قهرمانی همچنان تعطیل است


مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به تعطیلی اماکن ورزشی و برگزاری رویدادهای ورزش قهرمانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل وضعیت قرمز در اردبیل و نارنجی در برخی از شهرها، فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش قهرمانی تعطیل شده و تمامی استخرهای استان نیز به حال تعلیق درآمدند.
انوشیروانی خاطر نشان کرد:‌ ستاد ملی کرونا شرایط ورزش را در مناطق سفید برای فعالیت قهرمانان ورزشی و ورزشکاران ابلاغ کرده و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم فعالیت‌های خوبی را شاهد باشیم.
وی به مدال‌آوری قهرمانان ورزشی استان در رویدادهای مختلف اعم از ورزش آقایان و بانوان اشاره کرد و گفت: البته در سال‌های اخیر ورزش استان آن چنان که در شأن این خطه است، رشد و بالندگی نداشته است.
انوشیروانی بیان کرد: سال قبل در جشنواره استعدادهای برتر توانستیم در کشور رتبه 29 را به دست آوریم که اصلا در شأن و جایگاه این استان نیست.
وی به بدهی‌های کلان ورزش و جوانان استان اعم از هزینه‌ای و جاری اشاره کرد و گفت: ‌این نقیصه به شدت ما را رنج می‌دهد ولی سعی بر این است تا با حمایت و همراهی استاندار اردبیل و وزارت ورزش و جوانان بخشی از بدهی اداره کل پرداخت و ما بتوانیم وضعیت سر و سامان‌تری را در حوزه ورزش به دست آوریم.

به دنبال تیم‌داری در رشته‌های مختلف هستیم


مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد:‌ در بسیاری از رشته‌ها نظیر والیبال، بستکبال و فوتبال به دنبال تیم‌داری و حضور در لیگ‌های برتر کشور هستیم که این کار را از تدارک یک تیم والیبال برای حضور در لیگ دسته یک آغاز کردیم.
انوشیروانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ تلاشمان بر این است تا با تیم‌داری در رشته‌های مختلف جایگاه ورزش استان به ویژه ورزشکاران جوان و با انگیزه را تقویت کنیم که قطعا در این زمینه از ظرفیت اسپانسرها و کمک‌های مالی واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: هر چند وضعیت اسپانسری در استان به ویژه از سوی کارخانجات و صنایع بزرگ مطلوب به نظر نمی‌رسد ولی با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاشمان بر این است تا تیم‌های ورزشی مورد حمایت قرار گیرد.
انوشیروانی به برگزاری مسابقات به شکل مجازی در برخی از رشته‌ها نظیر تکواندو، کاراته، تیراندازی و شمشیربازی اشاره کرد و افزود: با اهدای جوایز به برترین‌ها در این مسابقات سعی می‌کنیم تا چراغ ورزش استان را روشن نگه داریم.
وی به ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق شبکه‌های مجازی اشاره کرد و ادامه داد: این کلاس‌ها برای ورزشکاران، مربیان و داوران در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است.
انوشیروانی به حضور یک تیم فوتبال در لیگ دسته یک یا دو کشور اشاره کرد و گفت: رایزنی‌هایی با حامیان مالی و اسپانسرها انجام شده تا تیم شایسته‌ای را راهی مسابقات کشوری در لیگ‌های بالاتر بکنیم.
وی در مورد کمپ تیم‌های ملی در سرعین اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه تملک زمین در سرعین با معارض‌های مختلف روبه‌رو شده امکان احداث کمپ تیم ملی در سرعین وجود ندارد اما در منطقه سوها و فندقلو با تأمین 40 هکتار زمین و رایزنی با سرمایه‌گذار قرار است این کمپ به شکل نهایی اجرایی و عملیاتی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد پیست اتومبیلرانی در روستای شیران نیز خاطر نشان کرد: 30 هکتار زمین از طریق منابع طبیعی تأمین شده و در رایزنی با سرمایه‌گذاران سعی و تلاشمان بر این است تا این پیست اتومبیلرانی را نیز احداث و راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام

نظر شما