شناسهٔ خبر: 43481249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۸۶ درصد مطب های گلستان اجرا شد

گرگان- مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۸۶ درصد مطب های گلستان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر مهراد کمانگری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسب آغاز هفته بیمه سلامت اظهارکرد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۸ به صورت پایلوت در گلستان در تعدادی از مطب‌های طرف قرارداد اجرایی و از ابتدای سال ۹۹ در تمامی مطب‌ها و مراکز طرف قرارداد استان در بخش خصوصی ادامه یافت.

وی افزود: تاکنون از ۶۵۵ مطب پزشکان طرف قرارداد ۳۹۳ مطب (۸۶ درصد مطلب‌ها) صورت حساب خود را به صورت الکترونیکی به اداره کل بیمه سلامت ارسال کرده‌اند.

کمانگری ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تا شهریور ۹۹ حدود ۲۴۲ هزار و ۳۶۲ نسخه به صورت الکترونیکی توسط پزشکان ایجاد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: در مراکز ارائه کننده خدمات شامل داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری از ۲۸۰ مرکز طرف قرارداد تاکنون ۲۳۵ مرکز صورتحساب بیمه خود را به صورت الکترونیکی ارسال کردند و تعداد نسخه‌هایی که توسط این مرکز به صورت الکترونیک پیچیده شده ۱۱۵ هزار و ۴۹۰ نسخه بوده است.

کمانگری گفت: تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ نسخه نویسی الکترونیک در ۸۰ درصد مطلب‌های طرف قرارداد و نسخه پیچی الکترونیک در ۱۰۰ درصد مراکز طرف قرارداد باید محقق شود.

وی عنوان کرد: طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری و بستری موقت در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی از ابتدای شهریور ۹۸ اجرایی شد که تاکنون تعداد ۱۰۶ و ۶۹۳ پرونده بیمارستانی به صورت الکترونیک توسط ۱۶ بیمارستان دولتی دانشگاهی به اداره کل بیمه استان ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: اجرای این طرح در هفت بیمارستان طرف قرارداد بخش خصوصی استان از ابتدای شهریور ۹۹ شروع شده و تعداد هزار و ۴۴ پرونده به صورت الکترونیک تبادل شده است.

نظر شما