شناسهٔ خبر: 43480987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ؛

طرح ملی شهر فعال در گیلان برای پویاتر شدن جامعه اجرا می شود

مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان در جلسه شورای عالی ورزش همگانی گیلان گفت : طرح ملی شهرهای فعال با همکاری شهرداری ها و به همت هیات ورزشهای همگانی گیلان برای پویایی و نشاط جامعه در استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان وبه نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان گیلان ، مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در دومین جلسه شورای عالی ورزش همگانی که در استانداری گیلان برگزار شد ،اظهار داشت :
در سال 99 یکی از اولویت های جامعه ما ،داشتن جامعه ای پویا و سالم است و ورزش می تواند در نشاط و شادابی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش موثری را ایفا کند .
وی افزود : سرآغاز ورزش قهرمانی از ورزش همگانی است و ورزش همگانی می تواند در همه جا با کمترین هزینه انجام شود .
بخشی خاطر نشان کرد : آنچه که خواسته ی همه و تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد این است که ورزش بمانند سایر امور زندگی روزمره در سبد خانوارها قرار بگیرد و جز لاینفکی از خانواده باشد.
وی با اشاره به نخستین جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان عنوان کرد : در جلسه ی گذشته چندین طرح مورد بررسی قرار گرفت ،ساماندهی ورزش همگانی در پارک ها که مقرر شده بود کمیته ای در این زمینه تشکیل شود و با شهرداری ها در این خصوص هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد : در دوران بیماری کرونا ،ورزش با مشکلات عدیده ای روبرو شده و این امر موجب افزایش تحرکات و فعالیت های ورزشی خصوصا در پارک ها و فضاهای باز شده است.بدین جهت در زمینه ی گسترش ورزش همگانی در پارک ها در جلسه ی شورای عالی ورزش تصمیماتی اتخاذ گردید.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه تحولات خوبی در دو سال اخیر در خصوص فعالیتهای ورزشی در روستاها صورت گرفته است ،گفت : افزایش تعداد خانه های ورزش روستایی از دیگر اقداماتی بود که در سالهای اخیر با کمک شوراها و فرمانداری ها انجام شد و با افتتاح 15 خانه روستایی تا پایان امسال تعداد این خانه های ورزش به 98 خانه می رسد .
بخشی ادامه داد : 75 هزار مترمربع به متراژ اماکن ورزشی بخش دولتی طی این مدت اضافه شده است که موجب افزایش سرانه ورزشی در گیلان نیز گردیده است.
وی ضمن تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان گیلان از سال 97 تا کنون اظهار داشت : در سال 97 سه پروژه ورزشی ،سال 98 یازده پروژه و در سال 99 تا کنون 6 پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری رسیده است و اعتبارات مالی که در حوزه ورزش در پروژه های افتتاحی جذب شده 65 میلیارد تومان بوده است .افتتاح یک خانه جوان را داشتیم و این آمادگی را داریم که بتوانیم تا پایان سال 5 مکان ورزشی را که موجب افزایش سرانه ورزشی در گیلان می شود به تعداد اماکن ورزشی استان بیافزاییم.
وی با اشاره به ابلاغ و اجرایی شدن " طرح ملی شهرهای فعال " از سوی فدراسیون ورزش های همگانی جمهوری اسلامی عنوان کرد : 6 استان و شهر بزرگ کشور در این طرح فعال هستند و پیش بینی هایی صورت گرفته تا استان گیلان که همواره جایگاه ویژه ای در پرورش استعدادهای ورزشی و قهرمانی دارد بتواند در این طرح ملی نیز فعالیت خوبی را داشته باشد.
بخشی تاکید کرد : طرح مذکور به همت و برنامه ریزی هیات ورزشهای همگانی استان گیلان در دست اجراست و شاخص های شهر فعال در این طرح شامل پیاده روی ،دوچرخه سواری ، شهر دوستدار بازی و ورزش ،تناسب و آمادگی جسمانی و ... می باشد که می توان از ظرفیت سواحل ،پارک های جنگلی و غیره در استان برای این منظور استفاده نمود.
بخشی تصریح کرد : تمامی این موارد قطعا به شرط تعامل و همکاری شهرداری ها برای گسترش ورزش همگانی در شهرها میسر خواهد بود.
گفتنی است در ادامه این جلسه روسای هیات های ورزش همگانی گیلان ، نجات غریق ،دوچرخه سواری و بسکتبال با ارایه گزارشی به اقدامات صورت گرفته هیات های خود در بحث گسترش ورزش همگانی در شهرها و روستاهای استان پرداختند.
همچنین استاندار گیلان نیز به ضرورت ابلاغیه ای از سوی شورای عالی ورزش همگانی استان مبنی بر افزودن متمم در بودجه 99 شهرداری ها برای گسترش ورزش همگانی در استان تاکید کرد .

نظر شما