شناسهٔ خبر: 43480983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

15 کشته بر اثر ازدحام برای دریافت ویزای پاکستان در افغانستان

19 دی: بیش از ۱۵ افغان در جریان درگیری و ازدحام جمعیت در مقابل کنسولگری پاکستان در شرق افغانستان کشته و ده ها تن مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

ازدحام جمعیت تجمع کننده افغان در برابر کنسولگری پاکستان در جلال آباد استان ننگرهار افغانستان بیش از ۱۵ کشته و ده ها مجروح بر جای گذاشت.

مقامات افغان اعلام کردند حادثه صبح امروز چهارشنبه زمانی بوقوع پیوست که جمعیت بزرگی برای گرفتن روادید پاکستان در میدان فوتبال شهر جلال آباد در نزدیکی کنسولگری پاکستان گردهم آمده بودند.

این منبع نوشته است که بیشتر قربانیان این رویداد زنان هستند.

سهراب قادری عضو شورای استانی در جلال آباد در این خصوص گفت که تعداد 11 تن از مجروح شدگان زن و تعدادی از آنها هم کودک بودند.

دو عضو دیگر این شورا، آمار تجمع کنندگان را بیش از 3 هزار افغان اعلام کردند که برای دریافت روادید در برابر این کنسولگری تجمع کرده بودند. چون سفارت پاکستان در کابل دیروز اعلام کرده بود که اعطای روادید به افغان ها در کنسولگری های سراسر افغانستان از جمله جلال آباد را متوقف کرده است.

ازدحام و حضور جمعیت بزرگ در مقابل سفارت و کنسولگری های پاکستان در افغانستان همواره باعث اعتراض و تظاهرات در افغانستان شده و جمعیت زیاد برای گرفتن روادید پاکستان زمینه فساد را نیز فراهم کرده است.

در حال حاضر گرفتن روادید پاکستان در مقابل دریافت پول نیز ادامه دارد و هر روادید در مقابل 170 تا 200 دلار معامله می شود.

هرچند عبدالله عبدالله در سفر اخیر خود به پاکستان از وزارت خارجه آن کشور خواست که در رابطه به صدور روادید به افغانستان تجدید نظر کرده و تسهیلاتی قائل شوند و در مقابل پاکستان نیز در این رابطه متعهد شد اما تاکنون این مشکل بر طرف نشده است.

  

نظر شما