شناسهٔ خبر: 43480788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

اتحادیه مسلمانان کره خبر داد؛

افزایش شمار گروندگان به اسلام در کره جنوبی

اتحادیه مسلمانان کره از افزایش شمار گروندگان به اسلام در این کشور به بیش از ۲۶۰ هزار مسلمان خبر داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اتحادیه مسلمانان کره جنوبی گفت شمار کسانی که در این کشور به اسلام می گروند رو به افزایش است و این عدد به بیش از 260 هزار مسلمان می رسد. این اتحادیه افزوده از این تعداد 60 هزار نفر از شهروندان کره جنوبی هستند که طی 5 سال اخیر، حدود پنج هزار نفر افزایش داشته است.
 
اتحادیه مسلمانان کره همچنین تصریح کرد: اکنون 16 مسجد و 80 مصلای کوچک در کره جنوبی وجود دارد که بیشتر آن ها در پایتخت (سئول) و شهرهای بزرگ قرار دارند.
 
از دیگر سو، همزمان با افزایش شمار مسلمانان در کره جنوبی، تعداد انجمن ها و جمعیت هایی که مسلمانان، به ویژه در دانشگاه ها پایه گذاری کرده اند، نیز با افزایش روبرو بوده است.
 
در این میان مسلمانان کره جنوبی با استقبال برخی نهادها و مؤسسات این کشور مواجه بوده اند. از جمله در برخی دانشگاه ها امکان ارائه «خوراک حلال» فراهم شده است. دانشگاه هانیانگ در سال 2013 رستوران غذاهای حلال را افتتاح کرد. پس از آن، دانشگاه های سجونگ، ایهوا و کیونهی نیز به هانیانگ پیوستند. در سال 2018 دانشگاه سئول نیز با ارائه خوراکی های «حلال» به این دانشگاه ها پیوست./ت301/ف

نظر شما