شناسهٔ خبر: 43480745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد

طرح جامع گردشگری حاشیه رودخانه بشار تهیه می شود

محبوبه بخشایش‌نیا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تهیه طرح جامع منطقه گردشگر پذیر حاشیه رودخانه بشار یاسوج خبرداد.

صاحب‌خبر -

"مجید صفایی" در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج، با بیان اینکه مرکز استان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد، افزود: برای توسعه بیشتر صنعت گردشگری در یاسوج باید زیر ساخت های لازم ساماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه برای رونق گردشگری در پایتخت طبیعت ایران نیازمند همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج هستیم، تصریح کرد: بزودی طرح مطالعاتی مسیر گردشگری حاشیه رودخانه بشار از روستای دهنو تا روستای مختار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ساماندهی مناطق گردشگری تنگه مهریان،آبشار یاسوج و حاشیه رودخانه بشار نیازمند توجه همه دستگاهای اجرایی استان است.
"محمد رحیم دهرابپور" رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه اخیر، تاکید کرد: روحیه تعاملی که در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد راهگشای خیلی از مشکلات اجرای پروژه های عمرانی و گردشگری در شهر یاسوج است.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری یاسوج نیازمند برنامه ریزی مناسب است، بیان کرد: رونق گردشگری شهر یاسوج همراه با ایجاد اشتغالزایی برای مردم نیازمند اجرای طرح جامع گردشگری است.
"علی اکبری تبار" نایب رئیس شواری شهر یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه یاسوج از شهر های مهاجر پذیر ایران است، تصریح کرد: برای توسعه گردشگری این شهر باید ابتدا نیازها شناسایی و بعد برنامه ریزی مناسب برای اجرای آنها صورت گیرد.
وی با انتقاد از برخی ساخت سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج، اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد بیشترین مصالح ساختمانی وارد شهر یاسوج شده ولی کم ترین پروانه ساخت در شهرداری صادر شده است.
"فرشاد نگین تاجی" دبیر شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با بیان اینکه یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران به کشور معرفی شده است، تاکید کرد: فضا سازی شهر یکی از راه‌های جذب گردشگر در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، وی از آمادگی شورای اسلامی شهر یاسوج برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای توسعه صنعت گردشگری خبر داد و خاطرنشان‌ کرد: توسعه گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر یاسوج دارد.
انتهای پیام

نظر شما