شناسهٔ خبر: 43480274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

هیچ برنامه حضوری در مساجد کردستان در هفته وحدت برگزار نمی شود

فرانک کیانپور

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تاکید بر اینکه باید با توجه به شرایط کرونایی از تجمعات در مساجد و هیات های مذهبی جلوگیری شود گفت: بنا این است که امسال در هفته وحدت در مساجد برنامه های حضوری و فیزیکی برگزار نشود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام منتظری امروز چهارشنبه (۳۰ مهرماه) در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد اظهار کرد: اگر رفتار دولتمردان شبیه پیامبر باشد شاید بتوان آن را برای تمام جامعه الگوسازی کرد و جامعه را به سمت بهبود یافتن سوق داد.

وی افزود: متاسفانه در زمان کنونی رفتارها در جامعه بر خلاف سیرت پیامبر است و نشانی از صبر و ایمان پیامبر در راهبردها وجود ندارد و این رویه باید تغییر کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: پیامبر در دعوت به حق و حقیقت در مقابل جاهلیت آن زمان هیچ وقت دچار ضعف و تشویش نشد و زندگی نامناسب  و جاهل عرب ها را به اسلام دعوت کرد و با تکرار پیام حق آن را تبیین کرد و توانست دنیا را به اسلام گرایش دهد.

وی بیان کرد: تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر در شرایط سختی صورت گرفت و قرار گرفتن در شرایط بد اقتصادی آن زمان که پیامبر با قدرت ایمان و صبر و شکیبایی توانست آن ها را حل کند، می تواند الگوی مناسبی برای شرایط اقتصادی امروز باشد.

حجت الاسلام منتظری افزود: برای حل مشکلات جامعه امروز باید همچون پیامبر بر ایمان و حق پایدار باشیم و از هدف خود دست بر نداریم و با پیروی از سیرت پیامبر و مدیریت مناسب مشکلات مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه را به سمت وحدت و دوری از تفرقه هدایت و عنوان کرد: مسئله وحدت همیشه مورد توجه دشمن بوده و مرزهای جغرافیایی مسلمانان را به بهانه‌های مختلف بر هم زده اند.

حجت‌الاسلام منتظری افزود: وحدت نقطه بسیار استراتژیک برای  اسلام و کشور است که باید برای تحقق آن که خواسته رهبری و دلسوزان مملکت است هزینه های زیادی شود و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی تاکید کرد: در ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت که ماه مولودی خوانی در استان است برای ادای وظیفه و ایجاد برادری در جامعه و پیروی از سیره پیامبر نباید اجازه داد که شرایط کرونایی برنامه های هفته وحدت را تحت تاثیر قرار دهد بلکه باید کوشید تا در فضای مجازی این برنامه ها را همچون سنوات گذشته به خوبی اجرا کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تاکید بر اینکه باید با توجه به شرایط کرونایی از تجمعات در مساجد و هیات های مذهبی جلوگیری شود خاطرنشان کرد: بنا این است که امسال در مساجد استان برنامه های حضوری و فیزیکی به مناسبت هفته وحدت برگزار نشود.

وی یادآور شد: تجلیل از فرهیختگان تقریب، رسانه های فعال در حوزه تقریب، برگزاری همایش های منطقه ای، نشست های تخصصی علما در شهرستان های استان، برگزاری مسابقات قرآن خوانی با محوریت هفته وحدت، مستند از عالم فرهیخته ماموستا بالک، باز نشر شهدای هفته وحدت، برنامه ریزی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اخذ پیام ها و بیانیه های شاخص و انتشار آن از رسانه‌ها ی محلی به مناسبت هفته وحدت از جمله برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برای گرامیداشت هفته وحدت است.

انتهای پیام

نظر شما