شناسهٔ خبر: 43480260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آزادی ۹ زندانی جرائم غیرعمد در سمنان با اجرای پویش «نذر حسینی»

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان از آزادی ۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به برکت اجرای پویش جهادی «نذر حسینی» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امید کهربایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کمک گروه‌های جهادی در آزادسازی زندانیان غیرعمد عنوان کرد: به همت اهالی ورزش استان سمنان در روزهای سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر، با همکاری انجمن ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان، کانون مربیان فوتبال، اصحاب رسانه و ستاد دیه استان سمنان، پویش نذر حسینی برگزار شد و در نتیجه آن ۹ زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند.

وی با قدردانی از حرکت جهادی جامعه ورزشی و رسانه‌ای استان و حمایت آنان از عاشقان حسینی گرفتار در بند اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط خاص کشور که تحت تأثیر بیماری کرونا قرار دارد در قالب پویش‌های انسان‌دوستانه، استمرار کمک‌های نقدی خیران را داشته‌ایم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ابلاغی از سوی رئیس سازمان زندان‌های کشور، استفاده از گروه‌های جهادی است، از آغاز پویش «ربیع رحمت» در همین راستا خبر داد.

او گفت: امیدواریم مردم جهادی استان سمنان در قالب این پویش که از ابتدای ربیع‌الاول آغاز شده، کمک‌های خیرخواهانه خود را به‌منظور بازگشت زندانیان غیربزهکار به آغوش خانواده در روزهای دشوار شیوع کرونا و مشکلات معیشتی به حساب ستاد مردمی ستاد رسیدگی به امور دیه استان واریز کنند.

کهربایی افزود: اهالی ورزش و خیران استان در این پویش، بیش از یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون ریال به‌منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد کمک کردند که مقدمات آزادسازی ۹ زندانی با مجموع بدهی بیش از یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال را فراهم کرد؛ باقی مبلغ بدهی، با تلاش مددکاران زندان‌ها و جلب رضایت شاکیان بخشیده شد.

وی اظهار کرد: به‌زودی از فعالان این پویش در جلسه ستاد دیه با حضور رئیس کل دادگستری استان تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این پویش نشان‌دهنده این موضوع بسیار مهم است که فعالیت‌های مردمی ستاد دیه استان محدود به جشن‌های گل‌ریزان نبوده و در طول سال با مشارکت اقشار، اصناف و گروه‌های جهادی نیز در قالب پویش‌های مختلف صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما