شناسهٔ خبر: 43480093 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

ویژگی های شارژر مغناطیسی مگ‌سیف (MagSafe)

صاحب‌خبر -

اپل در کنار گوشی های سری آیفون ۱۲، از شارژر مغناطیسی مگ سیف( MagSafe) نیز رونمایی کرد. لوازم جانبی جدیدی که از خاصیت مغناطیسی بهره می برد و با چسبیدن به بدنه ی آیفون ها، آنها را شارژ می کند. ولی اینطور که بنظر میرسد ، شارژر مگ سیف شرکت اپل منحصراً برای آیفون ها ساخته نشده و ظاهرا با دیگر گوشی ها نظیر گلکسی زد فولد ۲ نیز سازگاری دارد.

مکس وینبچ که بعنوان یکی از افشاگران معروف حوزه ی فن آوری شناخته می شود، روز گذشته توییتی را منتشر کرد مبنی براینکه امکان شارژ گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ با شارژر مغناطیسی جدید اپل وجود دارد. ظاهرا برای اینکه این شارژر بتواند محصولی را شارژ کند، باید اتصال مغناطیسی بین آنها برقرار شود که خوشبختانه در قسمت لولاها و اطراف گلکسی زد فولد ۲ هم از مغناطیس استفاده شده و به همین خاطر مگ سیف می تواند به آن متصل شده و آن را شارژ کند.

شارژر مغناطیسی مگ‌سیف,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

این شارژر میتواند گوشی های آیفون ۱۲ را با سرعت خوب ۱۵ وات شارژ کند. اما بنظر میرسد در گلکسی زد فولد ۲، این سرعت در نهایت به ۵- ۷.۵ وات محدود شد در حالیکه نماینده ی سامسونگ از فن آوری شارژ بی سیم ۱۱ وات پشتیبانی می کند. اینکه چرا چنین اتفاقی افتاده مشخص نیست اما به نظر میرسد شارژر مگ سیف در گوشی های دیگر نمی تواند از تمام پتانسیل خود بهره مند شود.

شارژر مغناطیسی مگ‌سیف,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

لازم به ذکر است شارژر مگ سیف شرکت اپل به همراه گوشی های این شرکت عرضه نمی شود و کاربر می بایستی آن را به صورت مجزا و با قیمت ۳۹ دلار خریداری کند. شنیده ها حاکی از آن است که گوشی های سری آیفون ۱۳ از پورت شارژر بهره نمی برند و باید به صورت مغناطیسی شارژ شوند.( در واقع هیچ ورودی در آن ها تعبیه نخواهد شد) بنابراین به نظر میرسد این اقدامات اپل در راستای تحقق بخشیدن به هدفی باشد که این شرکت برای سال آینده در سر دارد و مگ سیف هم میتواند بهترین گزینه برای دریافت بازخورد از کاربران باشد.

نظر شما