شناسهٔ خبر: 43479736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت توسعه نیشکر برای تامین شکر خوزستان آمادگی دارد

اهواز - ایرنا - مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آمادگی این شرکت رابرای تامین پایدار شکر مورد نیاز خوزستان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

عبدعلی ناصری روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیاز سالانه خوزستان به شکر حدود ۴۰هزار تن است که سهم شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی تامین ۲ هزار تن شکر در ماه برای استان است ولی در صورت تقاضا و کشش بیشتربازار، می‌توان این سهمیه را تا سه هزار تن در ماه افزایش داد.
وی با بیان اینکه این شرکت درتعیین قیمت شکر هیچ نقشی ندارد افزود: نرخ مصوب یک کیلوگرم شکر برای مصارف خانگی ۶۳هزار ریال و برای مصارف صنعتی و صنفی ۶۷هزار ریال است که این شرکت برهمین مبنا ، این کالا را با نظارت دستگاه‌های مربوطه تامین و دراختیار مصرف‌کنندگان قرارداده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه این شرکت یک مجموعه ملی است و تولید آن برای کل کشور تعریف شده است افزود:این شرکت متعهد است نیاز خوزستان به شکر را به طور کامل تامین کند هرچند شرکت نیشکر هفت تپه و کشت و صنعت کارون ، همواره سهمی در تامین شکر مورد نیاز استان خوزستان دارند.

۵۰۰ تن شکر بسته بندی بدون مشتری
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: هم اکنون ۵۰۰تن شکر بسته‌بندی در انبارهای شرکت موجود است که تاکنون با وجود درخواست ، تقاضایی برای خرید آن با قیمت مصوب در استان وجود ندارد.
ناصری افزود:نگهداری این حجم شکر بسته‌بندی در شرکت سبب شده ، واحد بسته بندی شکر این شرکت به صورت موقت تعطیل شود.
با وجود عرضه شکر با قیمت مصوب توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، همچنان شکر بسیار بیشتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده خوزستانی می‌رسد که در این میان ، دلالان بیشترین سود را از این آشفته بازار می‌برند.
قیمت یک کیلوگرم شکر در بازار خرده فروشی اهواز بین ۸۰تا ۹۰هزار ریال است که به نظر می‌رسد برای غلبه بر این آشفته بازار هیچ راهی بجزعرضه مستقیم این کالای اساسی و برخورد با متخلفان و سودجویان وجود ندارد.
چندی پیش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان مدعی شد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ، بخشی از شکر تولیدی خود را احتکار کرده است که این ادعا از سوی استاندار خوزستان رد شد.   
به گزارش ایرنا با شروع برداشت نیشکر در واحدهای هفت گانه نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که از روز سه‌شنبه شروع شد پیش بینی شده تولید شکر در این شرکت با افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته به ۶۰۰هزار تن برسد.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تنهایی نیاز۴۰درصدی شکر کشور را تامین می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما