شناسهٔ خبر: 43479691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مروری بر تیترهای مهم نشریات محلی کردستان

سنندج - ایرنا - برق امید تاثیری بر مصرف پرمصرفان نخواهد داشت، اسامی غیرفارسی ممنوع و سد«رمشت» امسال آبگیری می‌شود، مهمترین تیترهای نشریات محلی کردستان در هفته جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته نامه فرهنگی اجتماعی"آوات" که هر هفته منتشر می‌شود در شماره ۱۹۴ که روز دوشنبه ۲۸ مهر چاپ شده به بیان مطالبی همچون انتقاد تند مردم از ‌گرانی‌های لجام‌گسیخته، بحران کرونا در کردستان، فاجعه در راه است، برق امید تاثیری بر مصرف پرمصرفان نخواهد داشت، چرا شهردار سقز انتخاب نمی‌شود؟ پرداخته است.

بازی باهویت‌ها: راهبرد اصلی اردوغان برای رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای شخصی‌اش نوشته دکتر خالد توکلی، به احترام نامی که می ماند و نوایی که نمی میرد ازحبیب الله مستوفی، هورامان و دستاوردهای ثبت جهانی از دکترمحمدآشنا عباس منش، ما کلفَت داریم از فردین علیخواه، شهر ساز، رهبر ارکستر تمامی سازهای شهری است از مسعود حبیبی، بهترین بوی دنیا از ژاله یوسفی نژاد، خوب‌ و بدهای امنیت سرمایه گذاری استان‌های کُردنشین از تانیا شعفی، زیباتر از شعر! از آوات رحیمی، سونامی کروناپیش روی کارگران و نه آماری هست نه اقدام مثمرثمری، مرگی برای شاد از فردین کمانگر، هنرمندی که در اوج بی امکاناتی در پس کوچه های شهر دیوانسالاران هر ببینده ای را مجذوب آثارش می کند از فریدون آقایی از دیگر مطالب مندرج در این نشریه است.

یادی از پهلوان با اخلاق سنندجی زنده یاد سعید عدنانی، بررسی مشکلات نفتکش‌های متوقف شده درمرز بین المللی باشماق، اعتراض ساکنان زیباشهر سنندج به تغییر کاربری های فضای سبز درون محله‌ای، سد رمشت در سال جاری آبگیری می‌شود، از دیگر موضوعاتی است که در این شماره هفته‌نامه ئاوات پرداخته شده است.

هفته‌نامه ده‌نگی کردستان در شماره ۱۱۴ روز یکشنبه ۲۷ مهر، تیتر اصلی نخست خود را به اسامی غیرفارسی ممنوع اختصاص داده و عنوان تیتر دوم این نشریه هم قه‌یرانی ده‌سنه‌که‌وتنی ده‌رمان بۆ نه‌خۆشیه درێژ خایه‌نه‌کان که به کمبود داروی بیماران خاص اشاره دارد، است.

اقشار آسیب پذیر در مقابل مدیریت ناکارآمد اقتصادی کشور نوشته حسن رستمی پور، نسبت استاد شجریان با کُرد و کُردستان از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این نشریه است.


روزنامه روژان در شماره ۴۳۲ روز دوشنبه ۲۸ مهر، تیتر اصلی صفحه نخست را نقل قولی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با عنوان سد«رمشت» امسال آبگیری می‌شود، قرار داده و تیتر مهم دیگر این نشریه در صفحه اصلی آن هم سنندج، سقز و مریوان شهرهای فوق خطر کردستان، است.

با این همه ثروت و مکنت چرا فقر و فلاکت؟ عنوان یادداشتی از ناصرکانی سانانی است که در این شماره روژان منتشر شده است.

گفتگو با دست اندرکاران تیم فوتسال جنرال ویند سقز توسط آرش علیمرادی، چالش خودکشی نوشته سیدعادل قاسمی و برای کودکی که جان خود ستاند از شهلا علیمرادی از دیگر مطالب مندرج در این شماره روزنامه روژان است.

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۴ نشریه در استان کردستان  مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، هشت ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۰ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل داده است.

نظر شما