شناسهٔ خبر: 43476595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

انتقاد تُند از عدم برگزاری انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی

مهدی محمدی از عدم برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مهدی محمدی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برگزار نشدن رقابت‌های انتخابی تیم ملی فقط موجب نا امیدی و بی انگیزه شدن کشتی‌گیران می‌شود.

مربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: علیرغم نیت رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر برگزاری مسابقات انتخابی به‌صورت قانونمند، متأسفانه با شرایط به وجود آمده «شیوع ویروس کرونا» و فشار‌هایی که برای عدم برگزاری مسابقات بر وی تحمیل می‌گردد، تصمیم‌گیری به کادر فنی محول شد. اما سوال اصلی اینجاست که چرا نباید به بهانه کمبود زمان مسابقات انتخابی را برگزار کنیم و چه چیز مانع برگزاری این مسابقات می‌گردد؟ در حالی که همین رقابت‌ها در کشورهایی، چون روسیه و آمریکا برگزار می‌شود.

هنوز نمی‌توانیم به صورت قانونمند مسابقات انتخابی را برگزار کنیم

وی با بیان اینکه عدم برگزاری انتخابی، پشتوانه سازی در کشتی را از بین می‌بَرد تاکید کرد: چرا به لحاظ فنی و قانونی ما نباید یک بار کشتی‌گیران‌مان را سر وزن بیاوریم و با آزمون انتخابی محک بزنیم؟ ما با این همه سال قدمت در کشتی هنوز به این نتیجه نرسیدیم که چطور و چگونه باید به‌صورت قانونمند مسابقات انتخابی برگزار کنیم و برای بسیاری از مسائل فنی، کارشناسی شده تصمیم‌گیری و عمل نمائیم.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ادامه داد: ما در تاریخ المپیک و رشته فرنگی فقط ۳ مدال طلا کسب کردیم و هیچ وقت دیگر به این توفیق نرسیدیم. اگر گاهی هم نتیجه می‌گیریم، نتیجه زحمت مربیان باشگاه‌ها و خود کشتی‌گیران است، مطمئن باشید در اردو‌های تیم ملی اتفاق خاصی نمی‌افتد. به‌عنوان کسی که ۱۰ سال در اردو‌های تیم ملی بودم باید عرض کنم برخی از اعضای کادر فنی در تیم ملی فقط کشتی گیران تخریب می‌کنند و کار دیگری بلد نیستند. واقعاً زمانی هم که کشتی می‌گرفتم تنها تمرین در باشگاه به من انگیزه می‌داد.

به نفرات دوم و سوم بها نمی‌دهند/ مربیان تیم ملی نفرات را شانسی انتخاب می‌کنند

وی افزود: مگر غیر از این است که باید به کسانی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند راهکار ارائه داد و نفرات دوم و سوم را پشتیبانی کرد تا به نفر اول وزن خود برسند، اما آیا واقعاً هم اکنون این اتفاق رخ می‌دهد. به طور مثال علیرضا نجاتی از جمله کشتی‌گیران با استعدادی بود که دارای برنز مسابقات جهانی نورسلطان است. امروز باید سه نفر پشت سر علیرضا نجاتی باشند، اما متاسفانه خبری نیست.

عضو سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: ما راهکاری برای پشتوانه سازی و اهمیت دادن به نفرات دوم تا چهارم نداریم و معمولاً به آن‌ها برای رسیدن به نفر اول بها داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: امروز مربیان تیم ملی، نفرات تیم را شانسی انتخاب می‌کنند، فردا مربیان بعدی به شکل دیگری عمل می‌کنند، یعنی نفرات تیم ملی با سلیقه سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شوند. کجای دنیا با تغییر سرمربی، قانون تغییر می‌کند و شرایط عوض می‌شود؟

محمدی افزود: می‌دانم علیرضا دبیر نیت برگزاری مسابقات انتخابی را دارد و اکنون تحت فشار قرار گرفته، اما قطعاً می‌شود در زمان کوتاهی این مسابقات را برگزار کرد. رئیس فدراسیون چندی پیش اظهار داشت جمعیت کشتی‌گیر کم شده و حتی رو به کمتر شدن است. یکی از دلایل این موضوع نتیجه رفتاری است که با کشتی گیران می‌شود، وقتی آن‌ها می‌دانند اگر با همه وجود هم تمرین کنند، اما در نهایت عده‌ای خاص با سلیقه کادر فنی ملی پوش خواهند شد تصمیم می‌گیرند یا کشتی را کنار بگذارند و یا سرخورده می‌شوند.

برخی‌ها چوب لای چرخ فدراسیون می‌گذارند

وی عنوان کرد: به عنوان کسی که در تمام رده‌های سنی مربی بوده ام از در و دل بچه‌ها مطلع هستم و اگر حرفی هم می‌زنم برای سر بلندی کشتی است و چیزی را برای خودم نمی‌خواهم. در کشتی نباید شخص تصمیم بگیرد و قانون است که می‌تواند تعیین کند چه کسی بهتر از سایرین است.

محمدی اضافه کرد: با برگزاری مسابقات انتخابی حق به حق دار می‌رسد، انگیزه و امید بین کشتی گیران افزایش پیدا می‌کند، آینده کشتی تضمین می‌شود و در نتیجه تیم ملی قوی تری خواهیم داشت.

فرنگی کار کرجی در خاتمه عنوان کرد: واقعاً اگر کادر فنی اعتقادی به انتخابی ندارد صریحاً اعلام کند تا کشتی گیران دوم به بعد تکلیف خود را بدانند. به اعتقاد من در کشتی تصمیمات نباید به نفع شخص یا اشخاص خاص باشد بلکه با قانونمندی هر گونه تصمیمی باید به صلاح همه باشد. عزیزان در رأس فدراسیون تلاششان را می‌کنند، اما برخی‌ها با رفتار‌های خود چوب لای چرخ فدراسیون می‌گذارند.

رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان روز‌های ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در شهر بلگراد کشور صربستان برگزار می‌شود و نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در این مسابقات از ۲۷ مهرماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شده است.

 

نظر شما