شناسهٔ خبر: 43476364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روزانه ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های خراسان شمالی بستری می شوند

اعظم قهرمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه موارد بستری مبتلایان ویروس کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در روز در بیمارستان های استان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری می شوند.

صاحب‌خبر -

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: این تعداد در دو هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ نفر بوده اند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد موارد بستری در بیمارستان ها به ۲۵۶ نفر رسیده است.

هاشمی ادامه داد: تعداد موارد مرگ ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ نیز در هفته در حال بالاتر رفتن از ۲۲ نفر است.

وی تاکیدکرد: اگر تجمعات و رفت و آمدها کنترل نشود و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجهی شود به طور حتم بیمارستان های استان گنجایش پذیرش بیماران را نخواهند داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر با درگیری خانوادگی مبتلایان مواجه هستیم و اکثر بیماران به صورت خانوادگی به این ویروس مبتلا می شوند و به صورت دو و سه نفره نیز در بیمارستان ها بستری هستند که آن نشان دهنده آن است که خیلی از خانواده ها دورهمی ها و رفت و آمدهای خانوادگی را از سر گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه طی ماه گذشته ۸۰ تا ۹۰ نفر در این استان بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شده اند، خاطرنشان کرد: نباید خیلی ساده از جلوی افراد فوت شده عبور شود چراکه ممکن است تعدادی از آن ها سرپرست خانوار و یا پدر و مادربزرگ هایی بوده اند که برای خانواده ها نعمت هستند و می توان جلوی این مرگ ها را با استفاده از رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در تجمعات و دورهمی ها گرفت.

انتهای پیام

نظر شما