شناسهٔ خبر: 43475873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس فدراسیون بدمینتون: گزینشی المپیک از دی ماه شروع می‌شود

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: بنا به اعلام فدراسیون جهانی مسابقات گزینشی المپیک از اول ژانویه (دی ماه) به مدت ۱۷ هفته برگزار خواهد شد و ما نیز ملی‌پوشان را برای این حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

«فریبا مددی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسابقات دور رفت لیگ برتر بدمینتون به دلیل تعطیلات اربعین دو هفته متوقف شد و این مدت را به عنوان تعطیلی نیم فصل در نظر گرفتیم. بعد از دو هفته تعطیلی با توجه به شرایط قرار بود که دور برگشت هشتم آبان برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و یک هفته از دور رفت باقی مانده که آن را از ۱۵ آبان برپا می‌کنیم و بعد هم مسابقات دور برگشت را خواهیم داشت.

وی افزود: در این مدت به شهرهای میزبان مسابقات لیگ برتر در زنجان و شاهرود رفتم که رقابت‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد. همچنین افسر سلامت به عنوان ناظر نیز حضور داشت. بعد از هر بازی زمین، تور و صندلی داوران را ضدعفونی شد.

نایب رییس فدراسیون بدمینتون یادآور شد: امسال در یکی از شبکه‌های اینترنتی رقابت‌های لیگ برتر به صورت زنده پخش شد و حامیان مالی خوبی جذب بدمینتون شدند.  در لیگ دسته یک با وجود شرایط کرونا ۹ تیم شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه برای ملی‌پوشان در فضای مجازی برنامه‌های لازم را ارایه دادیم و مربی بدنساز هم دو روز در هفته به آنان تمرین می‌دهد. از اواخر خرداد ماه دوباره اردوها را شروع کردیم و حتی برای رعایت پروتکل بهداشتی تعداد زمین‌ها یک در میان شد و تنها یک مربی در سالن حضور دارد. بدمینتون‌بازان در ۲ گروه چهار نفره در هر زمان مشخص شده تمرین می‌کنند. ملی‌پوشان حاضر در شهرستان نیز زیر نظر مربیان خود تمرینات لازم را انجام می‌دهند.

مددی اضافه کرد: فدراسیون جهانی بدمینتون فعلا مسابقات خود را لغو کرده و قرار است از اول ژانویه به مدت ۱۷ هفته مسابقاتی برای ارتقای رنکینگ بدمینتون بازان برگزار کند. هر چند این امکان وجود دارد که زمان برپایی این مسابقات تغییر کند. رنکینگ ثریا آقایی هم ۱۰۰ است و قاعدتا اگر مسابقه‌ای برگزار شود برای ارتقا رنکینگ او و کسب سهمیه المپیک وی به این مسابقات اعزام می‌شود.

نظر شما