شناسهٔ خبر: 43475868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دبیرکل نیرو های پیشمرگ عراق:

فتوای آیت‌الله سیستانی بغداد را از خطر داعش نجات داد

حوزه/ "جبار یاور" دبیرکل نیرو های پیشمرگ عراق گفت: فتوای آیت الله سید علی سیستانی بغداد را از دست داعش که در نزدیکی آن بود، نجات داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،"جبار یاور" دبیرکل نیرو های پیشمرگ وابسته به اقلیم کردستان عراق به جزئیات روابط اقلیم و بغداد در زمان تسلط داعش بر تعدادی از استان های عراق پرداخت و نسبت به اظهاراتی که در خصوص مناطق مورد مناقشه میان اقلیم و بغداد واکنش نشان داد.

یاور در مصاحبه تلویزیونی گفت: نیرو های پیشمرگ در زمان تسلط گروهک تروریستی داعش بر مناطق گسترده از عراق، با نیرو های عراقی در ارتباط نبودند.

وی افزود:  فتوای آیت الله سید علی سیستانی بغداد را از دست داعش که در نزدیکی آن بود، نجات داد. 

دبیرکل نیرو های پیشمرگ تصریح کرد: داعش بین ما و نیرو های عراقی فاصله می انداخت و بعد از اینکه نتوانست وارد بغداد شود، حملات شدیدی را برای رسیدن به اربیل انجام داد و این مسئله خسارت بزرگی را بر پیشمرگ ها که آمادگی مقابله با حملات پی در پی گروهک تروریستی داعش را نداشتند، وارد کرد.

یاور در خصوص جنجال هایی که در محافل سیاسی در مورد درگیری بر سر مناطق مورد مناقشه وجود دارد، گفت : اگر ارتش از احزاب سیاسی و اظهارات آن پیروی کند، هر روز باید با یک طرف جدید وارد جنگ شود. ما هیچ قصدی برای تسلط بر این مناطق نداریم و تنها به دنبال حمایت آن در برابر خطر تروریسم بودیم.

نظر شما