شناسهٔ خبر: 43475478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ادامه روند صادرات ایران با وجود تمام تحریم‌ها

خبرگزاری ایرنا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: با وجود تمام تحریم‌ها، صادرات همچنان پابرجاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی این استان 100 میلیون دلار صادرات داشته‌اند که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته و نشان‌دهنده این است که باوجود تمام تحریم‌های سنگین، صادرات همچنان ادامه دارد.

"صابر پرنیان" در حاشیه همایش تجلیل از صادرکنندگان صنایع کوچک برتر شهرک‌های صنعتی استان تهران که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شده بود به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل اساسی در حوزه صادرات نبود همبستگی قوانین و نداشتن زیرساخت‌های مناسب است.

وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای صادرات، افزود: با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و فراهم کردن بسترهای لازم برای هماهنگی واحدهای تولیدی در داخل می‌توان انتظار یک انقلاب صادراتی را داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: دیپلماسی اقتصادی ما در حوزه صادرات نیاز به تقویت دارد و در 15 کشور همسایه و اروپایی برای این امر باید رایزن‌های اقتصادی آشنا به مباحث تولید و صادرات فعالیت مستمر داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که کارشان صادرات است باید در کشور تشکیل شود، ادامه داد: کنسرسیوم‌های صادراتی در داخل باید تقویت و کالاهای خاص را باید با کیفت بالا صادر کرد، بسیاری از تولیدکنندگان کوچک ما از صادرات می‌ترسند چون با ساختار آن آشنایی ندارند.

پرنیان افزود: با توجه به توان واحدهای تولیدی در تهران می‌توانیم صادرات را برای چندسال آینده تا سقف 10 برابر افزایش دهیم زیرا کالاهای تولید شده در داخل کشور از نظر کیفیت و قیمت توان رقابت با کالاهای خارجی را دارد.

.......................
پایان پیام/ 268

برچسب‌ها:

نظر شما