شناسهٔ خبر: 43474266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور؛

خط تولید ماسک سه لایه استاندارد در آسایشگاه کهریزک افتتاح شد

خط تولید ماسک سه لایه استاندارد با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و جمعی از خیرین و نیکوکاران در آسایشگاه خیریه کهریزک افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، دکتر حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در آئین افتتاح خط تولید ماسک سه لایه استاندارد در آسایشگاه خیریه کهریزک، با اشاره به اینکه با مصوبه ستاد ملی کرونا توزیع مواد اولیه پارچه در اختیار بسیج اصناف کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: با پیگیری هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که آسایشگاه کهریزک توانایی تولید ماسک را دارد بنابراین تلاش کردیم توانمندی فنی آنها را ارتقاء بدهیم تا دستگاه های خود را بروز کنند، و در بحث تامین مواد اولیه پیگیری هایی انجام شد و برادران اسماعیلی از بازاریان نیکوکار و خیراندیش، هم بعضی از دستگاه ها را به این مجموعه اهدا و هم خط تولید را راه اندازی کردند.

 رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اذعان کرد که اداره کردن 1750 مددجو در حوزه های مختلف توانخواهی، ام اس و سایر بیماری ها نشان دهنده این است که این مجموعه عظیم با یک هوش خوبی اداره می شود و من این توانمندی و توانایی هیات مدیره را تحسین می کنم. وی اظهار امیدواری کرد:   حرکت خلاقانه و خودجوش آسایشگاه کهریزک برای تامین نیازهای داخلی و خودکفایی در تولید نیازها درونی باید به عنوان یک منشاء برای سایر نهادها، سازمان ها و واحدهای تولیدی  کشور   الگو باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم قریب 500 کارگاه بزرگ، کوچک و متوسط در سطح کشور زیر نطر بسیج اصناف کشور مشغول تولید ماسک هستند و خوشبختانه  امروز  روزانه  17 میلیون عدد ماسک در کشور تولید می شود و هیچ کمبودی در خصوص ماسک وجود ندارد . همچنین حجم قابل ملاحظه ای از تولیدات را هم در کارگاه ها برای روزهای حساس دپو کرده ایم که اگر اتفاقی رخ داد بتوانیم نیاز بازار را تامین کنیم.

حسن پور گفت: بعضی مجموعه های تولیدی مثل کارگاه آقای اسماعیلی با 500 کارگر روزانه 800 هزار ماسک تولید می کنند و بعضی کارگاه های کوچک با پنج نفر با ظرفیت 1000 عدد تولید دارند. گروه های جهادی ما و  واحدهای صنفی ما هم در این موضوع مشغول هستند و امیدواریم این مجموعه یک الگو برای همه باشد.

وی افزود: متاسفانه در همه کشور شاهد افزایش قیمت  اکثر کالاها هستیم اما  در بحث ماسک با توجه حرکت عظیم و بسیجی واری که آغاز شد شاهد کاهش قیمت هستیم. چون بسیج اصناف از تامین تا توزیع کارها را مدیریت کرد و با توجه به افزایش ظرفیت تولید، یک رقابت در کاهش  قیمت اتفاق افتاد و ما ادعا می کنیم که دولت در هر موضوعی که از ما کمک بخواهد می توانیم کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور همچنین یک موضوع دیگر را برای نخستین بار در این دیدار خبری کرد و گفت:   ستاد ملی کرونا، طرح اقدام جامع بسیج در تامین، تولید و توزیع ماسک  مصوب و به ما ابلاغ کرد که بر این اساس کلیه کارهای مربوط به تولید ماسک به بسیج اصناف سپرده شده است.

 خوشبختانه ما همکاری خوبی هم با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت معدن و تجارت داریم کار ما در بحث تولید ماسک فقط هدایت، حمایت و نظارت است و به هیچ عنوان وارد حوزه تصدیگری نشدیم. ما نه یک عدد ماسک را   تولید کرده ایم و نه یک عدد ماسک را فروخته ایم بلکه ظرفیت مردمی را با الگو گیری از دوران دفاع مقدس بکار گرفتیم و در این جنگ نابرابری که آمریکا و سایر دشمنان بر علیه ملت ما براه انداختند توانستیم ثابت کنیم که در کشور جمهوری اسلامی مردانی هستند که با الگو گیری از دفاع مقدس می توانند ظرفیت مردمی را به میدان بیاورند.  

وی در مورد توانمندیها و پتانسیلهای آسایشگاه خیریه کهریزک و ظرفیت هایی که بسیج اصناف کشور می تواند در این مجموعه به کار بندد، اظهارداشت: من توصیف های مثبت در مورد اسایشگاه کهریزک زیاد شنیده بودم اما امروز مشاهداتم بسیار بالاتر و فراتراز آن چیزی است که شنیده بودم.

 

نظر شما