شناسهٔ خبر: 43473282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روسیه: اتهام آمریکا در مورد حمله سایبری تبلیغات انتخاباتی است / طبق معمول هیچ گونه شواهدی برای اثبات این ادعا ارائه نشده

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: اتهام آمریکا به روسیه در مورد حمله سایبری بخشی از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. او گفت: ابتدا جان دمرز دستیار وزیر دادگستری آمریکا و سپس مایک پمپئو وزیر امورخارجه این کشور، ۶ تبعه روسی را که کارکنان سازمان های اطلاعاتی روسیه بودند به اتهامات کیفری متهم کردند. وی افزود: طبق معمول هیچ گونه شواهدی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: اتهام آمریکا به روسیه در مورد حمله سایبری بخشی از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

به گزارش ایرنا، وی سه شنبه در بیانیه‌ای که در سایت اینترنتی وزارت امورخارجه روسیه منتشر شد افزود، دولت آمریکا بار دیگر اقدام ضد روسی خود را نشان داد و ساختارهای دولتی روسیه را به اقدامات شرورانه در عرصه فناوری‌های اطلاعاتی متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ابتدا جان دمرز دستیار وزیر دادگستری آمریکا و سپس مایک پمپئو وزیر امورخارجه این کشور، ۶ تبعه روسی را که کارکنان سازمان های اطلاعاتی روسیه بودند به اتهامات کیفری متهم کردند.

وی افزود: طبق معمول هیچ گونه شواهدی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶ مامور اطلاعاتی روسیه در یک دادگاه فدرال ایالات متحده به اتهام حملات سایبری به چندین کشور و همچنین بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ مجرم شناخته شدند.

براساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این افراد در حمایت از تلاش‌های دولت روسیه برای تضعیف، انتقام‌گیری یا بی‌ثبات کردن اوکراین، گرجستان، انتخابات فرانسه و مقابله با تلاش‌ها برای مسئول شناختن مسکو در مسموم کردن افراد در خاک کشور دیگر و همچنین حمله سایبری علیه بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۸ که ورزشکاران روسیه از آن محروم بودند، نقش داشته‌اند.

به گفته دادستانان آمریکایی، این حملات سایبری ماموران اطلاعاتی روسیه با استفاده از "مخرب‌ترین بدافزارها" انجام شده است؛ از جمله بدافزارهای KillDisk و Industroyer که باعث خاموشی در اوکراین شد، بدافزار NotPetya که ۱ میلیارد دلار به سه قربانی ضرر مالی زد.

براین اساس، بدافزار Olympic Destroyer نیز توسط این گروه استفاده شده و باعث اختلال در هزاران رایانه‌ای شد که برای پشتیبانی بازی‌های المپیک زمستانه پیونگ‌چانگ سال ۲۰۱۸ استفاده می‌شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: این گونه تصورپردازی‌ها را بطور کامل رد می‌کنیم. سازمان های دولتی روسیه هیچ گونه ارتباطی با فعالیت‌های زیانبخش در شبکه اینترنتی آنطور که واشنگتن می خواهد قلمداد کند، ندارند. بدیهی است که در پشت سر این تلاش‌ها ملاحظات سیاسی زودگذر و تلاش نیروهای ضدروسی برای حفظ ادعای تهدید روسیه در بحبوحه کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

زاخارووا تصریح کرد: موضع ما در مورد برقراری همکاری‌ها در امور سایبری بارها از جمله در عالی ترین سطح اعلام شده است. این موضع از جمله در بیانیه روز ۲۵ سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد مجموعه تدابیر برای برقراری مجدید همکاری‌های روسیه و آمریکا در عرصه امنیت اطلاعاتی بین‌المللی تشریح شده است.

وی افزود: اظهارات مقام وزارت دادگستری آمریکا که بیانیه پوتین را تبلیغات سودجویانه توصیف کرد نخستین واکنش علنی واشنگتن به درخواست ما برای همکاری بود و اینکه طرف آمریکایی ترجیح داد که به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه در سطح معاون وزیر و آن هم سازمان فدرال غیرمرتبط پاسخ دهد اقدامی نمادین است.

براساس اعلام مقامات آمریکا، سرویس اطلاعاتی روسیه (GRU) علاوه بر حمله سایبری به منابع اینترنتی مرتبط با المپیک کره جنوبی در سال ۲۰۱۸، مسوول مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، هک و انتشار ایمیل‌های اشخاص مرتبط در کمپین «امانوئل مکرون» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما