شناسهٔ خبر: 43471855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پپ گواردیولا: خودم را مسئول حذف شدن مقابل لیون می دانم؛ برای فن دایک آرزوی سلامتی می کنم

میلاد وفادار

گواردیولا فصل جدید را فرصتی برای جبران اشتباهات گذشته و قدم برداشتن به سوی پیشرفت می داند.

صاحب‌خبر -

پپ گواردیولا در نشست خبری مجازی قبل از تقابل منچستر سیتی و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

به گزارش طرفداری و به نقل از MEN، سرمربی سیتیزن ها ابتدا در مورد تاثیر روحی برد مقابل آرسنال روی بازی آینده تیمش گفت:

پس از نتایج خطرناکی که گرفته بودیم اهمیت بسیار زیادی داشت. قدرتمند بودن تیم حریف مرا تحت تاثیر قرار داد. روحیه تیم از ابتدای فصل خیلی خوب است. رابطه بین بازیکنان خیلی خوب است و این مهم ترین جنبه از کار محسوب می شود. آن بازی فقط یک مسابقه بود و حالا نبرد بعدی در پیش است. 

ارزش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای منچستر سیتی

هر فصل به طور مشابه ای آغاز می شود. شما از جواب من خبر دارید. این تازه بازی اول است. بعد از این بازی دوم فرا می رسد و ما هنوز فاصله زیادی با فکر کردن درباره اهداف بزرگ مان داریم. با توجه به اتفاقاتی که در فصول گذشته رخ داد، حق نداریم در زمینه انتظارات رویای خیلی بزرگی داشته باشیم. باید فردا برنده شویم چرا که بازی های خانگی اهمیت زیادی دارند. سپس می بینیم که تیم چگونه رشد خواهد کرد. هنوز مقداری از آنجایی که می خواهیم باشیم فاصله داریم ولی الکساندر زینچنکو برگشته است و خیلی از بازیکنان به تمرینات برگشته اند: (ایلکای) گوندوعان، برناردو (سیلوا) و ژائو (کانسلو). انتظار می رود طی هفته های آینده گابریل (ژسوس)، کوین (دی بروین) و آیمریک (لاپورنه) هم برگردند.  

تاثیر گذاری بازی های فصل قبل روی فصل جدید؟

انجام دادن بازی های اضافی مایه مباهات بود. متأسفانه ما نتوانستیم در بازی های بیشتری حضور داشته باشیم. به هر حال آن طور شد. مشکل ما بیشتر به این بر می گشت که پیش فصل خوبی نداشتیم و نتیجه تست چهار-پنج بازیکن تیم مثبت از آب در آمد و چندین مصدوم هم داشتیم، بنابراین روند آماده سازی ما به تاخیر افتاد ولی راه دیگری نداشتیم. فقط ما نیستیم و همه باشگاه ها در شرایط سختی بازی می کنند. ما فرصت کمتری داشتیم که در این مقطع خیلی اهمیت دارد ولی ظرف یک ماه اهمیت آن کمتر خواهد شد. سالم برگشتن بازیکنان و تمرین کردن در شرایط خوب اهمیت زیادی دارد. 

سخت تر شدن بازی های گروهی؟

ما باید شش بازی انجام بدهیم. هر بازی و هر سه امتیاز اهمیت دارد. وقتی اولین بازی خارج از خانه باشد، چندان به اندازه اولین بازی خانگی اهمیت ندارد. برای ما مهم است که در بازی فردا به سه امتیاز برسیم و نکات خوبی که در بازی آرسنال دیده شد را ادامه بدهیم. همچنین یکسری نکات مثبت هم در بازی با لیدز یونایتد وجود داشت و ما نیاز داریم که به ثبات بیشتری برسیم.  

مصدوم شدن ویرجیل فن دایک

 نمی توانم در مورد تاثیر این واقعه روی لیورپول صحبت کنم. یورگن (کلوپ) می تواند در این باره حرف بزند. آرزوی ما این است که ریکاوری خوبی داشته باشد و به زودی حالش خوب شود. دوست ندارم حریفان بازیکن مهم خود را برای طولانی مدت از دست بدهند. شناخت زیادی از فن دایک ندارم ولی قوی به نظر می رسد، بنابراین به خوبی بر می گردد. منتظر بازگشت او به لیگ برتر می مانیم چون لیگ در حضور بازیکنان خوب بهتر است و او یکی از بهترین هاست. امیدوارم حالش زود خوب شود و بهترین ها را برای او، خانواده اش و تمامی ارکان لیورپول آرزو می کنم. 

فراموش کردن باخت برابر لیون؟

لحظه سختی بود. با توجه به تلاش زیاد بازیکنان و باشگاه خودم را مسئول آن واقعه می دانم. باید بپذیریم که به اندازه کافی خوب نبودیم. ما بد بازی نکردیم و فرصت های خودمان را داشتیم ولی اشتباهاتی مرتکب شدیم که با وجود آن ها نمی توان در این رقابت پیشروی کرد. ما در سطحی که برای رفتن به دور بعد نیاز بود ظاهر نشدیم. باید آن را بپذیریم چون پذیرفتن آن نتیجه بهترین راه برای پیشرفت کردن است. این رقابت بسیار دشوار است. احساس خیلی بدی برای بازیکنان (به خاطر ناکامی فصل قبل) دارم ولی این فرصت جدیدی است و ما بار دیگر از صفر شروع خواهیم کرد. 

فشار ناشی از راهیابی پاری سن ژرمن به فینال لیگ قهرمانان اروپا

حس می کردم ما هم نزدیک هستیم. ما به طرزی حذف شدیم که به نظرم فاصله زیادی تا آنجا نداشتیم ولی در عین حال اشتباهاتی کردیم که باعث شد حس کنیم لایق صعود کردن نبودیم. فکر نمی کنم مشکل ما ذهنیت تیم باشد. باشگاه هایی که به حضور در مراحل پایانی عادت دارند، کار راحت تری را پیش روی خود می بینند ولی قدم بعدی ما پیشروی در لیگ قهرمانان است. حالا فرصت جدیدی در اختیار داریم و من بیش از پیش به میل و خواست تیم باور دارم. در این رقابت ها باید نسبت به وضع معمول کمی متفاوت بازی کنیم ولی حتی وقتی که 3-0 به لیورپول یا تاتنهام یا لیون باختیم، به نظرم فاصله زیادی نداشتیم. هیچ کدام از آن ها بهتر از ما نبودند ولی ما باید شکاف های کوچک را پر کنیم و وقتی این کار را انجام ندهید، یعنی شایسته نبودید. این بهترین راه برای پیشرفت کردن است.  

قدم بعدی در لیگ قهرمانان اروپا 

در اینجا من مسئولیت بالایی دارم و یک بازیکن خاص را سرزنش نمی کنم. آن ها به اندازه کافی بالغ هستند که بدانند برای رفتن به دور بعد باید چه کاری انجام داد. باید در برخی زمینه ها بهتر شویم ولی پنج دقیقه پس از پایان بازی، بازیکنان متوجه می شوند کجای کار ایراد داشت. قرار نیست فردا به فینال برسیم و این تازه قدم ابتدایی ما خواهد بود. می خواهیم با داشتن عملکردی بسیار خوب در لیگ برتر، فصل بعد دوباره به اینجا بیاییم. 

نقاط قوت پورتو

همه می دانند که برای برنده شدن در فوتبال باید بدوید. آن ها باید بدوند. پورتو یکی از قوی ترین تیم های پرتغال است و ذهنیت شان بر مبنای برنده شدن در تمامی بازی هاست. شرایط جسمانی خوبی دارند و بازیکنان با تجربه ای همچون پپه هم آنجا حضور دارند. روحیه سرمربی آن ها نشان از یک بازی سخت دارد و ما این را می دانیم. من همیشه نبردهای سختی با پورتو داشته ام و این بازی هم چالش خوبی برای ما خواهد بود.  

شانس صعود پورتو

پورتو تیمی تاریخی است و من به همین دلیل احترام زیادی برای آن ها قائل هستم. تلاش می کنیم مهارت های بازیکنان شان و فلسفه فوتبالی آن ها را تحلیل کنیم ولی باز هم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و به کاری که در بازی قبل انجام دادیم ادامه بدهیم. باید از برخی جوانب بهتر شویم و فردا فرصتی برای پیشرفت کردن خواهد بود.  

نظر شما