شناسهٔ خبر: 43469963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حدادی در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی کشور:

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها نهایی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از پایان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی حدادی با اشاره به نشست‌های امروز کمیسیون امور داخلی و شوراها در دو نوبت صبح و عصر گفت: در نشست نوبت صبح کمیسیون، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا نهایی و برای بررسی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون آخرین وضعیت قانون شوراها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چگونگی روش نظارت بر عملکردها و اختلاف شوراها مطرح شد در نهایت هیاتی با ترکیب خاص تعریف شد تا بر عملکرد شوراها نظارتی با رویکرد پیشگیرانه داشته باشد.

وی بیان کرد: در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا مقرر شد که وزارت کشور آزمونی برگزار کند اما از آنجایی که در این دوره، وزارت کشور زمان لازم برای برگزاری آزمون را ندارد، برگزاری آزمون پیش از انتخابات، به صورت استثنائی در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار نمی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نشست نوبت عصر کمیسیون بیان کرد: قرار بود وزیر کشور برای پاسخ سوال نمایندگان در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها حضور پیدا کند، اما وزیر به دلیل کسالت در نشست حاضر نشد.

حدادی در ادامه گفت: در ادامه نشست نوبت عصر اولویت های کاری کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۸ اولویت کاری به تصویب رسید. بر این اساس طرح قانون مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس و افزایش تعداد ۴۰ نماینده، لایحه اصلاح ماده ۳۵ آیین نامه معاملات شهرداری ها، طرح تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی و لایحه جامع انتخابات به صورت اولویت در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور قرار می گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: قانون جامع تقسیمات کشوری و شفافیت مالی انتخابات از جمله مباحثی است که در کمیسیون به آن رسیدگی می شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: اولویت های کمیسیون بر اساس نشست با مرکز پژوهش ها بررسی و جمع بندی شده است.

نظر شما