شناسهٔ خبر: 43469889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مقاومت؛ توصیه سردار سلیمانی به بشار اسد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار همدانی و دیگر فرماندهان، به بشار اسد توصیه کردند که اگر مقاومت کنید، پیروز خواهید شد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی با اشاره به شرایط خاص کشور، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، الان ملت ما در حال گذر از پیچ تاریخی است، اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم باید آگاهی‌های سیاسی خود را بروز کنیم، ملتی که قدرت تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و فرامنطقه را نداشته باشد، نمی‌تواند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کرده و عزتمندی آینده کشور خود را تضمین کند.

وی در ادامه به نمونه‌های تاریخی گمراهی امت به دلیل عدم برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل اشاره و اضافه کرد: به تاریخ نگاه کنید؛ توابین کسانی بودند که قدرت تجزیه و تحلیل صحیح و به هنگام اتفاقات را نداشتند به همین دلیل از گردونه تاریخ حذف شدند.
 
محمد حسنی ادامه داد: محمد سلیمان بن صرد خزاعی با چهار هزار نفر از همراهانش، برای خون خواهی امام حسین (ع) جنگیدند و خونشان ریخته شد و یاران هفت هزار نفری مختار در روز‌های پایانی حکومت او بی آن که بتوانند از خود تاثیری در تاریخ بجا بگذارند از کردونه تاریخ حذف گردیدند چرا؟ برای اینکه به هنگام به صحنه نیامدند و در برابر فشار دشمن مقاومت نکردند؛
 
وی افزود: بنابراین ۱۱ هزار نفر به این دلیل خونشان ریخته شد که در زمانی که باید تجزیه و تحلیل درست می‌کردند، به بیراهه رفتند و ندای یاری امام حسین (ع) را نشنیدند. اگر این افراد قدرت تجزیه و تحلیل داشتند، امام حسین (ع) به شهادت نمی‌رسیدند، حکومت یزید برچیده می‌شد و بنی امیه و بنی عباس، روی کار نمی‌آمدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: باید قدرت تحلیل تاریخی و سیاسی خود را در کشور، منطقه و فرا منطقه بالا ببریم؛ دوست و دشمن را بشناسیم و بدانیم در کدام موقعیت چه تصمیمی بگیریم، امیر المومنین علی (ع) می‌فرمایند، بدانید کسی پرچم آزادگی و حق طلبی را حمل نمی‌کند، مگر این که بصیر و صبور باشد و بتواند در شرایط مناسب حق را شناسایی و از آن پیروی کند، یعنی فرد باید قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد، ما باید قدرت تجزیه و تحلیل خود و اطرافیانمان را بالا ببریم تا در روز خطر توان مقاومت داشته باشیم.

 محمدحسنی تأکید کرد: موضوعی دیگر که در موفقیت یک امت تاثیر فراوانی دارد، آشنایی با تهدید‌های نوظهور دشمن است، مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح فرمودند که برای مقابله با تهدید‌های جدید دشمن برنامه ریزی کنید.
 
وی افزود :یعنی باید لحظه لحظه دشمن را رصد کرد و نفس کشیدن‌های او را زیر نظر داشت. باید تمامی حرکات دشمن تجزیه تحلیل شود، برنامه‌های امروز دشمن در قالب جنگ ترکیبی است؛ به این معنا که در دیپلماسی، نظامی، اقتصادی و ... شاهد تهدید‌های دشمن هستیم در جنگ چند جانبه باید صبورانه مقاومت کنیم و مطمئن باشیم که پیروزیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه بیان کرد: دشمن می‌داند که با این فعالیت‌ها به چیزی نمی‌رسد، اما بازهم تمام تلاش خود را می‌کند، ملت ایران به نقطه‌ای رسیده است که دشمن فقط شعار تهدید را سر می‌دهد و در عمل توانایی انجام کاری را ندارد، خداوند وعده پیروزی ما بر دشمن باطل را داده است، خداوند متعال وعده داده که چه بسا یک سپاه کم تعداد، اما حق طلب، بر سپاه پرشمار باطل پیروز شوند.
 
وی بیان کرد: این موضوع را بار‌ها آزموده ایم. در مبارزه با حکومت طاغوت که تا دندان مسلح بود، متوجه شدیم اگر ملتی برای خدا برخیزد، پیروز خواهد بود. در دوران دفاع مقدس، چون به وعده الهی پایبند بودیم، به پیروزی رسیدیم، اگر ما همان ملت دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشیم، خدا نیز مانند آن دوران پیروزی را به ما عطا خواهد کرد، اگر از ایمان خسته نشویم و در راه آن مقاومت کنیم، موفقیت ازآن ما بوده و خواهد بود.

محمد حسنی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که برای گذر از این پیچ تاریخی اهمیت دارد، بحث تحلیل درست هزینه مقاومت و تسلیم در برابر دشمن است. مقاومت و تسلیم شدن هر دو هزینه دارد، باید دید کدام یک بر دیگری برتری دارد. همیشه در مصاف با دشمن هزینه مقاومت، به مراتب کمتر از تسلیم شدن است.
 
وی گفت: اعتقاد به این مطلب، خود نهایت عقلانیت در عملکرد سیاسی است. حضرت آقا فرمودند برخی می‌گویند، مقابله با دشمن هزینه دارد؛ بله چالش با دشمن هزینه دارد، اما هزینه‌های سازش نسبت به مقاومت بیشتر است.

 محمدحسنی در ادامه به نمونه‌های ناموفق سازش در دنیا اشاره کرد و گفت: قذافی به خیال آن که می‌تواند مدیر کشورش لیبی بماند و قدرتش را افزایش دهد، سر سازش مقابل استکبار جهانی فرود آورد و قافیه را باخت. الان قذافی کجاست؟ لیبی چهشده است؟ برای مثال چرا سرنوشت کشوری مانند سوریه اینگونه نشد.
 
نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: خدا همه مردان مقاومت همچون سردار شهید همدانی را رحمت کند. زمانی که جنگ سوریه آغاز شد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار همدانی و دیگر فرماندهان، به بشار اسد توصیه کردند که اگر مقاومت کنید، پیروز خواهید شد؛ همین طور هم شد.

وی به مشکلات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در شرایط بسیار حساسی از نظر اقتصادی هستیم، امروز باید دست در دست هم دهیم و با رزمایش‌های مومنانه، قناعت پیشگی، صرفه جویی راه مقاومت در پیش گیریم، آیا کسانی که همراه امام حسین (ع) در واقعه کربلا و پس از آن بودند، گرسنه و تشنه نبودند، اما آیا مقاومت را سرلوحه کارشان قرار ندادند؟.
 
محمدحسنی اظهارکرد: ملتی که بخواهد پیشرفت کند باید این گونه مقاومت کند در سال جهش تولید ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولویت خود را تولید امنیت و تقویت و تحکبم آن قرار قرار داده است تا زمینه سایر حوزه‌های تولید فراهم‌تر شود. امروز ارتش، سپاه، بسیج و دیگر ارگان‌ها به آبرومندانه‌ترین شکل هم وظایف جهادی خود را از در قالب تولید امنیت انجام می‌دهند و هم در رزمایش‌های مومنانه و مقابله با کرونا در کنار مردم ایستاده اند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش مجازی آگاهسازی سیاسی با فرماندهان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه شمال شرق که بصورت ارتباط تصویری برگزار شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما