شناسهٔ خبر: 43469754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس خبر داد؛

جذب نیرو در آموزش وپرورش ازطریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

بناب- نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از این پس جذب هرگونه نیروی مورد نیاز برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس از این به بعد به غیر از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی از هیچ کانال دیگری نیروی جدید جذب آموزش و پرورش نخواهد شد؛ افزود: از سال‌های آتی جذب نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از این طریق خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت صدور مجوز و اداره مهدهای کودک توسط آموزش و پرورش تصریح کرد: اداره مهدهای کودک از سوی بهزیستی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در این خصوص تصمیم گیری با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: اکثریت مشکلات کشور بخاطر موازی کاری‌ها در کشور است که بایستی این موازی کاری‌ها برچیده شوند.

وی با انتقاد از نحوه توزیع کتب درسی در استان آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه امسال در بحث توزیع کتب درسی در آذربایجان شرقی مشکل داشتیم که امیدواریم این مشکل در سال‌های آتی اتفاق نیفتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهرستان بناب فاقد گوشی‌های هوشمند و تبلت هستند؛ اظهار کرد: باید واقعیت‌ها را قبول کرد و از هرگونه اقدام پوپولیستی اجتناب نمود و به مردم واقعیت‌ها را بیان کرد؛ چرا که در شرایط فعلی تأمین بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه دو هزار و ۵۰۰ گوشی هوشمند و تبلت امکان پذیر نیست.

باقری بنابی ادامه داد: خوشبختانه دروس دانش آموزان از شبکه‌های مختلف صدا و سیما تدریس می‌شود که بایستی دانش آموزان را برای استفاده از کلاس‌های درسی به سمت تلویزیون سوق داد.

وی در ادامه سخنان خود مسئولین آموزش و پرورش شهرستان را مکلف کرد برای جلسه آتی شورای آموزش و پرورش گزارشی مصور و تحلیلی از نتایج کنکور و قبولین شهرستان به همراه رتبه‌های آنها و به صورت مقایسه‌ای با دیگر شهرهای استان و حتی کشور تهیه و ارائه نمایند.

۹۱ درصد دانش آموزان بنابی به اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند

حسین پارسامهر مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه گفت: ۹۱ درصد دانش آموزان بناب به شبکه اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند که این میزان در استان آذربایجان شرقی ۸۸ درصد است و این شهرستان ۳ درصد نیز از میانگین استانی بالاتر است.

وی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه مردم برای تأمین و تهیه لوازم تحریر دانش آموزان خواستار ساماندهی مراکز خیریه شهرستان برای شرکت در پویش کمک مؤمنانه شد.

مدیر آموزش و پرورش بناب تصریح کرد: هم اکنون این شهرستان دارای ۲۷ هزار و ۲۲۳ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و یک هزار و ۷۴۹ فرهنگی شاغل است و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نیرو نیز در آموزش و پرورش بازنشسته شده‌اند.

پارسامهر ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های نماینده شهرستان و مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان در خصوص احداث مدارس جدید اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده ظرف روزهای اخیر احداث ۵۱ باب کلاس جدید درس در شهرستان بناب کلنگ زنی شده است.

بنابراین گزارش، در این جلسه شهریار فتحی فرماندار بناب بر بالا بردن کیفیت آموزش مجازی و برنامه شاد برای دانش آموزان تأکید کرد و گفت: فرهنگیان عزیز نقش مهم و کلیدی در اجرای برنامه آموزش شاد دارند. لذا فرهنگیان عزیز با اختصاص ساعات بیشتری به اجرای برنامه شاد در بالا بردن کیفیت آموزش و تربیت دانش آموزان گام بردارند.

همه مدارس شهری و روستایی آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی نیز در خصوص جزئیات مربوط به پروژه هوشمند سازی مدارس در شهرستان بناب با اشاره به لزوم اجرای هوشمندسازی مدارس در شرایط کرونایی گفت: تا پایان سال جاری همه مدارس شهری و روستایی استان که امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در آنها وجود دارد، به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

محمد فرزاد افزود : طی اقدامات صورت گرفته در شهرستان بناب، سرویس‌های اینترنت ADSL به همراه مودم و یا بدون مودم به ۶۳ مدرسه روستایی و ۵۷ مدرسه شهری در این شهرستان که تاکنون فاقد سرویس اینترانت یا سرویس ADSL بودند، به صورت دو سال اتصال رایگان داده شده است.

وی همچنین افزود : سرویس اینترنت ADSL بدون مودم به مدرسه‌های روستایی و شهری شهرستان بناب که قبلاً دارای سرویس‌هایی مانند ADSL یا اینترانت به همراه مودم بوده اند، اعطا شده است و سرویس قبلی آنها به توپولوژی مورد نظر تعریف شده و ۲ سال اتصال رایگان برقرار شده است.

وی در مورد سرویس‌های مودم همراه اول و ایرانسل هم اعلام کرد: این سرویس در چهار مدرسه روستایی در شهرستان بناب که فاقد امکان ADSL بوده اند و دارای پوشش یکی از اپراتورهای همراه اول یا ایرانسل بوده اند، برقرار شده است.

وی افزود: سرویس مودم‌های وب در یک مدرسه روستایی بناب که دارای پوشش‌های وب بوده به همراه ۲ سال اتصال رایگان برقرار شده است.

نظر شما