شناسهٔ خبر: 43469156 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بررسی خدمات‌رسانی به زائران سفرهای زیارتی درمسیر دولت الکترونیک

درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت فعالیت های صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران سفرهای زیارتی در مسیر دولت الکترونیک بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از خدماتی که درقالب میز خدمت دولت الکترونیک به زائران حج، عمره و عتبات عالیات ارائه می شود گزارش داد و افزود: میز خدمت الکترونیک در تهران و سایر استان ها اجرایی شده و تاکنون به بیش از چهارهزار درخواست از طریق این سامانه پاسخ داده شده است.

وی گفت: این سامانه با هدف بهبود کیفیت ارائه خدمات، پاسخگویی و تسهیل فرایند ثبت و پیگیری درخواست مراجعان به سازمان حج و زیارت راه اندازی شده واقدام بسیارخوبی در مسیر دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری به زائران است.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نظارت عملی بعثه مقام معظم رهبری در این روند را ضروری خواند و لزوم فرهنگ سازی درمیان زائران برای بهره مندی هرچه بیشتر از اینگونه خدمات را یادآور شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری به مراجعان، در شرایط کنونی باید این سامانه تقویت و گسترش یابد تا زائران بتوانند در سراسر کشور از این ظرفیت براحتی بهره مند شوند.

برپایه این گزارش، درابتدای این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از ربیع الاول بعنوان ماه پیامبر رحمت (ص) یاد کرد و هجرت رسول اکرم از مکه به مدینه را درسی برای همه انسان ها درمسیر دستیابی به اهداف بزرگ و مهم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه هجرت برای مهاجرین موفقیت های گوناگونی درپی داشت، افزود: با هجرت پیامبر(ص) زمینه فتوحات بزرگ برای مسلمانان فراهم شد و اسلام نوپا تقویت و گسترش یافت.

نظر شما